شناسهٔ خبر: 67627478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ۲۰ ماه گذشته:

بالغ بر ۳۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش طرح بیمه فراگیر قرار گرفتند

رشت - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: افزون بر ۳۰ هزار نفر در استان طی ۲۰ ماه گذشته تحت پوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیوان مرتضوی روز پنجشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان در رشت اظهار کرد: اجرای طرح فراگیر خانواده ایرانی به عنوان یکی از اقدامات برجسته برای تحقق ماده یک قانون تامین اجتماعی یعنی گسترش و توسعه پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های خوب و موفق در سال‌های اخیر است.

وی افزود: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با استقبال شهروندان همراه بوده به طوری که در ۲۰ ماه گذشته افزون بر ۳۰ هزار نفر در قالب بیمه‌های زنان خانه‌دار، دانشجویان، مشاغل آزاد در گروه بازاریان و کسبه از آن بهره‌مند شدند و به جرگه بیمه‌شدگان اصلی گیلان پیوستند.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی کشور بوده که هدف نهایی آن رضایتمندی مخاطبان است ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود ۵۰۴ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند و بیمه شدگان اجباری (مشمولان قانون کار که کارفرما برای آنان لیست حق بیمه ارسال می‌کند) با ۲۹۰ هزار نفر بزرگترین گروه این قشر را با سهمی ۵۷ درصدی به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد با حدود ۱۲۴ هزار نفر و سهم ۲۵ درصدی بزرگترین گروه در استان پس از بیمه‌شدگان اجباری هستند و نکته حائز اهمیت اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از این گروه را زنان خانه‌دار، بانوان شاغل در کسب و کارها و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: کارگران ساختمانی با ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر، رانندگان با ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر و بیمه شدگان اختیاری با ۱۹ هزار نفر از دیگر گروه‌های بزرگ بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان هستند ضمن اینکه ۶ هزار و ۸۵۰ نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری و پنج هزار و ۶۰۰ نفر نیز قالیبافان و فعالان صنایع دستی تحت پوشش هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ادامه داد: ۱۲۴ هزار بازنشسته، هفت هزار و ۱۹۰ کارافتاده و بیش از ۶۰ هزار بازمانده نیز مستمری بگیران تحت پوشش (دریافت کنندگان تعهدات بلندمدت) در گیلان هستند.

وی اظهار کرد: تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه‌ای با یک واحد ستادی، ۲۸ شعبه، هفت واحد اقماری و ۹ کارگزاری رسمی عهده‌دار تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری‌های بازنشستگان، بازماندگان، از کارافتادگان و تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیکاری، کمک هزینه‌ها و غرامت‌ها به بیمه شدگان تحت پوشش است.

مرتضوی بیان کرد: برپایی میزهای خدمت و مراکز مشاوره در شهرک های صنعتی، مصلی، مساجد، نمایشگاه ها و دانشگاه ها از رویکردها و برنامه های تامین اجتماعی استان است که در سال جاری در اقدامی نو این موضوع به ادارات و دستگاه ها تسری یافت و تاکنون در ۱۵ بانک و اداره اجرا شده و تا پایان سال جاری در ۴۰ دستگاه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی از تلاش خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (مرکز گیلان) قدردانی کرد.

۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ بوده و در تقویم کشور به نام روز تامین اجتماعی است.

نظر شما