شناسهٔ خبر: 67627385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خودخواهی و خود پرستی از عوامل بدبختی و سقوط انسان است - اکونیوز

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: خودخواهی و خودپرستی از عوامل بدبختی، سرافکندگی و سقوط انسان بوده زیرا تا زمانی که انسان به خود نگاه می‌کند از دیدن خداوند عاجز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر پنجشنبه در همایش رهروان زینبی ویژه بانوان که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: نفس انسان، بزرگترین مانع و همچون بتی در مقابل انسان است، بنابراین شکستن این بت درونی از ملزومات شکستن دیگر بت‌های بیرونی است.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خودخواهی و خودپرستی از عوامل بدبختی، سرافکندگی و سقوط انسان است، زیرا انسان تا زمانی که به خودش نگاه می‌کند از دیدن خداوند عاجز است ضمن اینکه بین خودپرستی و خداپرستی بسیار فاصله وجود دارد.

حجت الاسلام فرحزاد عنوان کرد: کنار گذاشتن خودپرستی، مفتاح بهشت است و انسان اگر با خلوص به وحدانیت خداوند باور و اعتقاد داشته باشد، موانع و پرده‌های بین انسان و خداوند کنار خواهد رفت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: مقدم داشتن سخن خداوند بر سخن دیگران نشانه اعتقاد به بزرگی خداوند است که می‌تواند مایه نجات انسان از گمراهی شود.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که امروز نیز به این نام یاد شده است، وظیفه همگانی است و همه عهده دار این تکلیف و وظیفه هستند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: معاصی، گناهان و منکرات به وسیله امر به معروف و نهی از منکر است که از جامعه ترک برچیده می‌شود و در حقیقت این امر یک اصل و پشتوانه‌ای است و متأسفانه این اصل شرعی در جامعه مغفول مانده است.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: امروز، حجاب آماج توطئه‌های دشمنان قرار دارد و آنان قصد متلاشی کردن بنیان خانواده را دارند و دشمنان اندک اندک با اقداماتی جامعه را به سمت بی عفتی و بی بند و باری سوق می‌دهند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مهمانی‌های مختلطی که شئون اسلامی و عفاف و حجاب در آنها رعایت نمی‌شود، موجب متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود، ضمن اینکه همانطور که می‌بایست از این امر جلوگیری کرد، باید مانع ظلم، بی عدالتی و دیگر مفاسد در جامعه شد.

برچسب‌ها:

نظر شما