شناسهٔ خبر: 67626901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقشه‌های آماری شهرستان طارم به‌روز شد

زنجان - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: عملیات میدانی بهنگام رسانی نقشه‌های آماری شهرستان طارم به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

ایرج امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات میدانی که از فروردین ماه آغاز شده بود، شامل نقشه‌های بلوک آماری شهرهای آب‌بر و چورزق و روستاهای هزاررود، گیلوان، تشویر، دستجرده، گیلانکشه، ونیسر، درام و نقشه‌های روستایی شهرستان طارم است.

وی ادامه داد: در فرایند بهنگام رسانی نقشه‌های روستایی شهرستان طارم، بازدید میدانی نقاط ییلاقی و سخت گذر در نواحی شمالی و جنوبی این شهرستان بعد از حدود ۹ سال انجام شد و مورد بازنگری قرار گرفت.

امینی اظهار کرد: بهنگام بودن نقشه‌های آماری استان موجب پوشش کامل و دقیق طرح‌های آماری و سرشماری‌های سراسری در سطح استان می‌شود و با توجه به در پیش بودن سرشماری عمومی کشاورزی و سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۴۰۵، تدقیق موقعیت نقاط روستایی و نقاط فرعی در نقشه‌ها، اهمیت بسزایی دارد.

وی ضمن قدردانی از فرمانداری طارم، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره محیط‌ زیست این شهرستان برای هماهنگی و همکاری در طول اجرای عملیات بهنگام رسانی، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌عنوان راهبر توسعه زیرساخت داده مکانی (SDI) در سطح استان، بعد از اتمام مراحل ستادی آماده‌سازی نقشه‌های آماری نسبت به انتشار فایل رقمی نقشه‌های روستایی شهرستان اقدام خواهد کرد.

این مسوول افزود: با اشتراک‌گذاری حداکثری نقشه‌ها، امکان تصحیح خطاهای موجود و پایش مستمر تغییرات در سطح شهرستان محقق خواهد شد و تصمیمات مدیریتی از انسجام کارشناسی و فنی لازم برخوردار می‌شود.

طارم در شمال استان زنجان بهمن سال ۱۳۷۶ به مرکزیت شهر آببر تاسیس شد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت شهرستان طارم ۴۶ هزار و ۶۴۱ نفر، جمعیت شهری آن ۹ هزار و ۸۲۴ نفر و میزان شهرنشینی آن نیز ۲۱.۱ درصد اعلام شده است.

بر پایه همین سرشماری، ۴.۴۱ درصد جمعیت استان زنجان در شهرستان طارم زندگی می کنند.

نظر شما