شناسهٔ خبر: 67626752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان هواپیمایی:

۱۰۱ فروند هواپیما و بالگرد در دولت سیزدهم وارد کشور شد

همدان- ایرنا- رییس سازمان هواپیمایی گفت: از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تاکنون، با وجود همه مشکلات و موانع ۱۰۱ فروند هواپیما و بالگرد به کشور وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدی‌بخش روز پنجشنبه در نشست بررسی برقراری پروازهای فرودگاه همدان اظهار کرد: هم‌اینک در هر هفته ۳۶۰ پرواز به کشور ترکیه، ۳۶۰ پرواز به امارات متحده عربی و ۲۰۰ پرواز به عراق انجام می‌شود.

محمدی‌بخش با اشاره برنامه ریزی هواپیمایی کشور برای رزرو برنامه های پروازی به شکل بلند مدت، عنوان کرد: پرواز تهران-لندن به طور سالانه رزرو می‌شود و این نشان از پویایی صنعت هواپیماهایی کشور دارد.

این مسوول ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم هفته‌ای یک پرواز به عمان داستیم اما حالا پروازهای ۲ سویه در ابن مسیر به ۵۵ پرواز در هفته افزایش یافته و بیشتر آن برای در حوزه درمانی و بهداشتی است.

وی با قدردانی از زحمات مسوولان برای برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان، ادامه داد: چهار هزار زائر استان همدان رضایت ۱۰۰ درصدی از اعزام داشتند و این حاصل کار گروهی بود که موجب افتخار است.

رییس سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه ۲ شرکت آماده فعال کردن فرودگاه همدان هستند، بیان کرد: برنامه زمانبندی برقراری پروازهای همدان به عتبات عالیات به زودی اعلام و پس از آن زمان فعال شدن پروازهای همدان-مشهد و همدان-کیش مشخص می‌شود.

وی با اشاره با اینکه سفر هوایی در سبد خانوار نشسته است،افزود: انجام سفرهای هوایی دیگر متعلق به ۲ درصد جامعه نیست و هم اینک ۶۶ درصد مردم کشور گذرنامه دارند و از هواپیما برای سفر استفاده می‌کنند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: نباید فرصت بی نظیر همدان برای صادرات محصولات تولیدی از طریق فرودگاه را از دست بدهیم و می‌توانیم از این طریق مشکلات حوزه باربری و ترانزیت بار را حل کنیم و اگر پروازها راه بیافتد همه مولفه‌های استان حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پایداری پروازهای فرودگاه اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: فرودگاه همدان امکانات بسیار خوبی دارد و بدون داشتن مشکلات زیرساختی، می‌تواند به مردم غرب کشور خدمات ارائه دهد.

محمدی‌بخش تاکید کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند برای واردات هواپیما دست به کار شود و دولت نیز ارز مورد نیاز برای خرید هواپیما را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای بزرگ کشور باید پرواز اختصاصی داشته باشند، اضافه کرد: پرواز اختصاصی و شب خواب بودن هواپیما اولویت مهم اختصاص پرواز به فرودگاه همدان است.

رییس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: از ۲۷ خرداد ماه مجوز مرکز بازیافت هواپیماهای فرسوده صادر شده است و این مرکز با حمایت‌های مسوولان استانی می‌تواند کار خود را در استان همدان آغاز کند.

وی تصریح کرد: این مرکز تنها مرکز بازیافت هواپیماهای فرسوده کشور است که در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار در کنار فرودگاه همدان راه‌اندازی می‌شود.

محمدی بخش اظهار کرد: از این پس آخرین پرواز هواپیماهای فرسوده کشور و حتی کشورهای منطقه به مقصد فرودگاه همدان خواهد بود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مرکز ایران جزو کشورهای مطرحی می‌شود که می‌تواند مراحل بازیافت هواپیماهای فرسوده را انجام دهد و امروز در فرودگاه همدان همه ابزارهای آن فراهم است.

رییس سازمان هواپیمای کشور با اشاره به اینکه نبود پرواز در همدان آسیب شناسی شده است، بیان کرد: هم‌اینک قیمت بلیت‌های پرواز متعادل شده و با تسهیل‌گری صورت گرفته، بخش خصوصی می تواند به این حوزه ورود کند.

وی تاکید کرد: توسعه فرودگاه زمینه‌های توسعه شهر و استان را فراهم می‌کند با تدابیر درنظر گفته شده پروازهای فرودگاه همدان از دو هفته آینده به مقصد عتبات عالیات آغاز خواهد شد.

محمدی بخش ادامه داد: ماه گذشته با همه مشکلات موجود، با یک همدلی خاص پروازهای رفت و برگشت حج از فرودگاه همدان برقرار شد و بیش از چهار هزار حاجی به سلامت از این فرودگاه به خانه خدا مشرف شدند.

نظر شما