شناسهٔ خبر: 67626646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اعتراف به دیپلماسی فعال پوتین به‌رغم تلاش‌های غرب - اکونیوز

اقتصاد ایران: آژانس خبری بلومبرگ با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور روسیه طی دو ماه گذشته بیش از ۲۰ دیدار با رهبران کشورهای مختلف جهان داشته است، یادآور شد که به‌رغم تلاش‌های غرب برای منزوی ساختن مسکو، دیپلماسی پوتین فعال‌تر شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آژانس خبری بلومبرگ امروز گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به فعالیت‌های دیپلماتیک فعالی مشغول است و این وضعیت تلاش‌های ایالات متحده و هم‌پیمانانش برای نشان دادن انزوای رهبر روسیه در جهان پس از آغاز درگیری نظامی اوکراین را تضعیف کرده است.

بلومبرگ محاسبه کرده که پوتین در طول دو ماه پس از انتخاب مجدد خود به سمت ریاست جمهوری روسیه، شش سفر خارجی انجام داده و بیش از 20 دیدار با رهبران کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه داشته است. 

این گزارش به موفقیت روسیه در جذب کشورهای جنوب جهانی به عنوان وزنه‌ای در برابر نظم جهانی تحت سلطه آمریکا اشاره می‌کند. بلومبرگ از جمله مهمترین رویدادهای دیپلماتیک اخیر با حضور پوتین، به سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به مسکو و همچنین  مذاکرات پوتین با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی اشاره کرد.

این آژانس همچنین پیش‌بینی کرده که نشست آتی رهبران کشورهای عضو گروه بریکس در شهر کازان روسیه در ماه اکتبر، مجدداً فرصتی برای پوتین خواهد بود تا دیدارهای دیپلماتیک بیشتری با رهبران جهان داشته باشد.

وزارت خارجه هند: سفر مودی به روسیه بسیار موفقیت‌آمیز بود

وینای کوترا، معاون اول وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه در یک نشست خبری در وین اعلام کرد که سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به روسیه بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.  این دیپلمات گفت: «سفر مودی بسیار موفقیت‌آمیز بود و بحث‌های رهبران فراتر از زمان برنامه‌ریزی شده بود.»

لازم به ذکر است که نخست‌وزیر هند روز گذشته به وین سفر کرد و با کارل نهامر، صدراعظم اتریش، درباره حل و فصل اوضاع اوکراین گفتگو کند. نهامر در کنفرانسی خبری یادآور شد که هند و اتریش امکان از سرگیری روند صلح و تعامل فعال‌تر را بررسی کردند. به گفته او، برایش بسیار مهم است که ارزیابی نارندرا مودی را درباره اهداف روسیه بشنود. 

سفر مودی به مسکو ثابت کرد روسیه و هند شریک استراتژیک باقی می‌ماند

علاوه بر این، آندری رودینکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، سفر نارندرا مودی به مسکو تأیید کرد که دهلی نو روسیه را به عنوان شریک استراتژیک خود، به همان اندازه مهم که ایالات متحده یا کشورهای دیگر، می‌داند. او گفت: «این سفر بار دیگر تأیید کرد که هند روسیه را به عنوان شریک استراتژیک خود می‌بیند.»

مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی روز سه‌شنبه در کرملین برگزار شد. در این دیدار، مودی اعلام کرد که هند آماده است تا به هر نحوی که می‌تواند به برقراری صلح در اوکراین کمک کند و تأکید کرد که تنها از طریق گفتگو می‌توان به این هدف رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما