شناسهٔ خبر: 67626463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

مراسم بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق، امروز پنجشنبه 21 تیرماه با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و فرماندار مشهدمقدس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

استاندار خراسان رضوی در این مراسم بیان کرد: مسئولان اراده قوی برای رفع مشکلات حاشیه شهر دارند و بسیار از مسئولان اهل حاشیه شهر بوده و حس خوبی داریم که مشکلات را حل کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: طرح تحول حاشیه شهر مشهد یکی از طرح‌های تحولی است و از ابتدا در دستور کار قرار گرفت، در این راستا قرارگاهی در مشهد با مسئولیت فرمانداری ایجاد شد، اما نقش محوری با شهرداری مشهد است. البته دستگاه‌های استانی نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ پروژه به ارزش ۱۲ همت در حاشیه شهر انجام شده و این در حالی است که کل بودجه عمرانی استان ۴ همت است. همچنین بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اورژانس آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

سیاست مدیریت شهری توسعه مشهد به سمت شرق است

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد  در مراسم بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق اظهار کرد: توجه ویژه به توسعه شهر مشهد به شرق از سیاست‌های اصلی در سطح ملی و استان است؛ ماهم به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی افزود: پل ورودی جاده سرخس نیز ناایمن بود که در این راستا پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر امروز به بهره‌برداری رسید.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: شهرداری به کمک شورا پروژه‌های مختلفی در شرق تعریف کرده و باید به این سمت حرکت کنیم؛ پروژه‌های بزرگی در این منطقه اجرا شده که نشان‌دهنده نگاه ویژه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به این محدوده است.

قلندر شریف با بیان اینکه پل رسالت، پل دهرود و شهید میرزایی به عنوان کلان‌پروژه‌های مشهد مقدس در این مناطق به بهره‌برداری رسیده است، گفت: کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سطح سوم میدان فهمیده با دو چپگرد و سطح سوم میدان خیام نیز از پروژه‌های ترافیکی شهر است‌.

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با هدف ساماندهی ترافیک

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: ترافیک برون شهری مشهد از چندین محور وارد شهر می شود؛ اصلی ترین ورودی ها از سمت شهرستان‌های نیشابور و قوچان است.

پوریا محمدیان‌یزدی افزود:  ورودی مشهد از سمت سرخس، یک محور ترانزیتی است که از این محور بار و کالا جابه‌جا می‌شود و کارکرد صنعتی دارد.

 وی ادامه داد: طول مسیر جاده و دوربرگردان این پروژه ۳۰۰ متر و طول پل ۶۰ متر است؛ همچنین عرشه بتنی تعریض شده این مسیر به طول ۱۱.۵ متر با ۶ دهانه ۸ متری اجرا شده است.ساماندهی مسیل طرق به طول 2 با ارتفاع ۵۰ متر  و دیواره ۴ متر اجرایی شد که در این دو سیل اخیر اثر این اقدام مثبت را دیدیم.

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

اجرای ۴۰۱ پروژه با اعتباری ۷۱۵ میلیارد تومانی در منطقه۶ طی سال گذشته

شهردار منطقه۶ نیز در این مراسم گفت: باتوجه به نگاه ویژه مدیریت شهر به مناطق درحال توسعه، اتفاقات خوبی در این محلات رخ داده و اعتبارات خوبی به این مناطق اختصاص یافته است.

حسین بنایی‌منش افزود:  پروژه زیادی در مناطق درحال توسعه داشتیم، طی سال گذشته این منطقه ۴۰۱ پروژه با اعتباری ۷۱۵ میلیارد تومانی داشت که بیشترین حجم پروژه در بین مناطق سیزده‌گانه است.

وی افزود: تاکنون پروژه‌های این منطقه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره برداری کامل می‌رسد، همچنین یکی از اتفاقات خوب دیگر توجه به مناطق بازآفرینی و اعتبار ویژه در قالب پروژه‌های زودبازده است که بر همین اساس  ۱۹۱ پروژه با اعتباری ۲۲۵ میلیارد تومان در این منطقه اجرا شد.

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

اختصاص ۷۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حاشیه شهر مشهد در سال جاری

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کفسازی مسیل طرق اظهار کرد: با شعار ساماندهی و تحول در حاشیه شهر از مردم در دوره ششم رای گرفتیم و برای ایجاد این اعتماد در کنار مردم تلاش شبانه‌روزی داریم.

بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مجید طهوریان عسکری تصریح کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته به حاشیه شهر در سال جاری ۷۸۰۰ میلیارد تومان است؛ ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در قالب پروژه زود بازده برای اولین بار در تاریخ صدساله در مشهد رخ داد که کم نظیر و بی سابقه بوده است که  مردم مستقیم در پروژه‌ها مشارکت داشتند.

انتهای پیام

نظر شما