شناسهٔ خبر: 67626455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای گرم و مرطوب گیلان ماندگار است

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ماندگاری هوای گرم و مرطوب تا اوایل هفته آینده در استان است.

صاحب‌خبر -

سمانه نگاه عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس جوی غالبا پایدار، ماندگاری هوای گرم و مرطوب را تا اوایل هفته آینده در گیلان شاهد خواهیم بود و آسمان صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد در برخی مناطق موقتی شدید در استان پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: در این مدت گاهی به دلیل شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی، وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها مورد انتظار است اما قابل توجه نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: از اواخر روز شنبه و طی یکشنبه موج ضعیف از منطقه عبور خواهد کرد که به تناوب برای یکشنبه هفته آینده رگبار و رعد و برق در برخی مناطق گیلان پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: دیلمان با ۱۶ درجه سلسیوس و لوشان با ۳۸ درجه در ۲۴ ساعت گذشته کمترین و بیشترین دمای گیلان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۳۲ درجه و رطوبت فعلی ۵۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا امروز و فردا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر در برخی مناطق برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا نامناسب است.

هم‌اینک آسمان گیلان صاف تا قسمتی ابری است.

نظر شما