شناسهٔ خبر: 67626413 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روش های تشخیص و درمان سرطان روده بزرگ بررسی شد

تحقیقان جدید محققان ایرانی به شرح این مطلب می‌پردازد که موفقیت ایمنی درمانی در بهبود بیماری‌های مقاوم به درمان و نتایج موفقیت‌آمیز در کوچک شدن تومور بدون جراحی، ایمنی درمانی را به رقیبی برای درمان‌های مرسوم تبدیل کرده است. تحقیقان جدید محققان ایرانی به شرح این مطلب می‌پردازد که موفقیت ایمنی درمانی در بهبود بیماری‌های مقاوم به درمان و نتایج موفقیت‌آمیز در کوچک شدن تومور بدون جراحی، ایمنی درمانی را به رقیبی برای درمان‌های مرسوم تبدیل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سرطان کلونورکتال (سرطان روده بزرگ) سومین سرطان شایع و دومین سرطان مرگ بار در سطح جهان است.

این سرطان به یکی از چالش‌های مهم بخش درمان در بسیاری از کشور‌ها تبدیل شده است. از آنجا که علائم بالینی این بیماری در مراحل نهایی آن بروز می‌کند و یک بازه زمانی طلایی میان تشکیل پولیپ و شروع سرطان وجود دارد، تشخیص زود هنگام نقش مؤثری در کاهش مرگ و میر مبتلایان به این بیماری ایفا می‌کند.

با هدف بررسی سرطان کلونورکتال، روش‌های تشخیص و درمان‌های نوین آن، داوود صبور، حسن عابدی، رویا عابدزاده و همکارانشان در پژوهشگاه رویان و بیمارستان علوم پزشکی بابل، به نگارش مقاله مروری پرداختند.

در این مقاله شرح داده شد که علاوه بر کلونوسکوپی، روش‌های غیرتهاجمی مانند بیوپسی مایع برای تشخیص بیماری مذکور مورد توجه قرار گرفته است. همچنین توضیح داده شد که درمان این بیماری پیچیده همچنان بر اساس روش‌های سنتی شامل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی استوار است و علت نسبت بالای مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری، ناکارآمدی روش‌های درمانی مذکور است.

نویسندگان مقاله به ذکر این نکته پرداختند که عود مجدد بیماری از دیگر مشکلات روش‌های درمانی سنتی به شمار می‌رود. سپس به معرفی روش‌های درمانی جدید از جمله درمان هدفمند، ایمنی درمانی و نانو پزشکی پرداختند که در‌های جدیدی برای درمان سرطان گشوده اند؛ برخی از این روش‌ها هم اکنون در بخش درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری نتایج امید بخشی در کارآزمایی‌های بالینی داشته اند.

این مقاله مروری که در مجله بین المللی Cancer and Metastasis Reviews به چاپ رسیده است، در نهایت به شرح این مطلب می‌پردازد که موفقیت ایمنی درمانی در بهبود بیماری‌های مقاوم به درمان و نتایج موفقیت‌آمیز در کوچک شدن تومور بدون جراحی، ایمنی درمانی را به رقیبی برای درمان‌های مرسوم تبدیل کرده است.

مقاله علمی مذکور چنین نتیجه گیری می‌کند که ترکیب روش‌های درمانی مرسوم با درمان‌های جدید مانند ایمنی درمانی بتواند تغییرات امیدوارکننده‌ای را در آینده درمان سرطان کولورکتال ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما