شناسهٔ خبر: 67626108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جولان تازیانه آتش بر تن رنجور «خائیز»؛ مهار آتش نیازمند امداد ملی+ فیلم

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ادامه آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه خبر داد و گفت: برای مهار آتش نیازمند امداد ملی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن پاکباز، امروز_ پنجشنبه، بیست‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از سه شبانه‌روز تلاش طبیعت دوستان، منابع طبیعی، محیط‌زیست و بحران استان، خائیز همچنان در آتش می‌سوزد.

وی با بیان اینکه بخشی از کوه سخت‌گذر است و با وجود شعله‌های ۲۰ متری آتش امکان حضور افراد وجود ندارد، افزود: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده "خائیز" به‌دلیل سرایت آتش از شهرستان بهبهان از روز دوشنبه آغاز شد و برای مدت کوتاهی خاموش شد که دوباره آتش جان گرفت و همچنان ادامه دارد.

معاون محیط طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد ایلوشن روز گذشته برای بررسی منطقه، حضور پیدا کرد و قرار است امروز از بوشهر پس از بارگیری به منطقه حفاظت شده "خائیز" اعزام شود.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی در دو ناحیه بهبهان و کهگیلویه فعال است که در بخش بهبهان به‌دلیل سخت‌گذر بودن امکان دسترسی وجود ندارد.

پاکباز خاطرنشان کرد: اگرچه منابع طبیعی شهرستان بهبهان در تلاش برای خاموش کردن آتش است، اما انتظار بیشتری از ستاد بحران خوزستان می‌رود چرا که تجهیزات بیشتری در اختیار دارند.

وی افزود: محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیروی کافی برای خاموش کردن آتش ندارد از طرفی خاموش کردن آتش، نیروی حرفه‌ای با لباس و تجهیزات مناسب می‌خواهد که چنین امکاناتی در دسترس نیست و حتی روز گذشته این آتش‌سوزی یک مصدوم بر جای گذاشت، بنابراین جلوگیری از آتش‌سوزی نیازمند حضور فعال ستاد بحران خوزستان همراه با تجهیزات کافی است.

نظر شما