شناسهٔ خبر: 67625529 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اعزام بیش از ۳۰ روحانی همزمان با دهه اول محرم به کاشمر - اکونیوز

اقتصاد ایران: کاشمر- رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: ۳۰ روحانی برای برپایی و اقامه عزای امام حسین(ع) به کاشمر از شهرهای قم و مشهد حضور دارند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در ۱۴۰ هیأت مذهبی سطح شهر و روستا جهت برگزاری مراسم‌ها روحانی و مداح حضور یافته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر افزود: همه مکان‌های تبلیغی شهرستان دارای روحانی هستند و حدود ۱۰۰ مورد درخواست اعزام روحانی داشته ایم که روحانیون نیز به این هیأت‌ها اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ هیأت مذهبی در شهر کاشمر و ۷۳ هیأت در سطح روستاها در دهه اول محرم برای عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه سخنرانی و مداحی دارند، گفت: بیش از ۴۰۰ مداح در این شهرستان حضور دارند که طی ماه محرم الحرام در حسینیه‌ها و تکایای کاشمر به اجرای برنامه‌های مداحی می‌پردازند.

صداقتی افزود: به منظور استفاده بهتر از فضای معنوی ماه محرم سعی شده هیچ هیأت، مسجد و حسینیه‌ای بدون مُبلغ دینی نباشد تا مردم بتوانند در کنار شور عزاداری، شعور حسینی هم داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه طبق رسم دیرین حرکت دسته‌های سینه زنی در کاشمر از روز پنجم ماه محرم آغاز می‌شود و تا روز یازدهم این ماه هر روز یکی از هیأت‌های بزرگ میزبان عزاداران خواهد بود تصریح کرد: برنامه ریزی های مورد نیاز با هیأت‌های میزبان انجام گرفته است تا با شکوه هر چه بیشتر بتوانیم مثل هر سال عزاداری‌ها را پرشور برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: روز پنجم حسینیه حیدری کاشمر، روز ششم حسینیه علی اکبری، روزهای هفتم و هشتم محرم حسینیه‌های علی اصغر و مهدیه میزبان و حسینیه ابوالفضلی کاشمر روز تاسوعای حسینی میزبان عزاداران هستند.

صداقتی با اشاره به اینکه روز عاشورا که اوج حرکت دسته‌های عزاداری است سوگواران حسینی در بقعه امامزاده سید حمزه کاشمر مراسم عزاداری را بر پا و نماز ظهر عاشورا را اقامه می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر عنوان کرد: طبق سنوات سال‌های قبل از یک ماه گذشته در خصوص اقلام تنظیم بازار برای هیئت‌های مذهبی برنامه ریزی شده است که توزیع شکر، برنج و گوشت در حال انجام است.

وی گفت: طی یک ماه گذشته در شهرستان شاهد زلزله و خسارتهای زیادی به منازل روستایی وارد شد که با بازدیدهایی که از هیئت‌ها و مساجد روستایی داشته ایم که در داخل بعضی از هیأت‌های مذهبی حضور عزاداران غیر ممکن است که مراسم را در فضای باز برگزار می‌کنند.

صداقتی بیان کرد: هیأت‌های مذهبی روستاهایی که آسیب دیده اند طبق سنوات قبل پخت غذا در برنامه دارند و حتی برای آسیب زدگان از زلزله غذا پخت می‌کنند و در کنار آن نیز از روز اول حادثه شورای هیأت‌های مذهبی کاشمر با همراهی هیأت‌های سطح شهر جهت کمک به زلزله زدگان از روز اول ۳۰۰ تا هزار پرس غذا پخت و بین زلزله زدگان توزیع کرده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما