شناسهٔ خبر: 67625456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی:

افزایش ۶ درصدی مشارکت مردم خراسان جنوبی در مرحله دوم انتخابات

بیرجند-رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم خراسان جنوبی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول ۶ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی یعقوبی صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتفاق تلخ اردیبهشت ماه طبق قانون اساسی اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در دستور کار نظام قرار گرفت.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: این در حالی بود که در فاصله دو ماه قبل از آن انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی، انتخابات خبرگان رهبری و همچنین در برخی نقاط مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را داشتیم.

یعقوبی ادامه داد: در ششم خردادماه هیأت‌های نظارت استانی تشکیل و احکام اعضای آن هیأت نظارت استانی ابلاغ شد و در هشتم خرداد در شهرستان‌های خراسان جنوبی هیأت‌های نظارت را تشکیل و احکام اعضای آن نیز صادر شد تا بتوانیم به موقع انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: ۵۳ نفر اعضای هیأت نظارت ما در خراسان جنوبی در سطوح مختلف هیأت نظارت استانی و هیأت نظارت شهرستانی طی فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بودند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعضای هیأت نظارت با تمام وجود پای کار نظارت بودند، گفت: در هیچ کجای دنیا نداشته ایم که کشوری در عرضه ۲ ماه بتوانند ۵ انتخابات را برگزار کنند که این موضوع خود جلوه دیگری از مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

یعقوبی با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات مردم خراسان جنوبی حضور ۶۴ درصدی داشتند، بیان کرد: در مرحله دوم نیز بیش از ۷۰ درصد مردم خراسان جنوبی در انتخابات شرکت کردند و در واقع شاهد افزایش ۶ درصدی مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دور اول بودیم.

وی اظهار کرد: در سطح کشور نیز مشارکت مردم در انتخابات مرحله اول حدود ۴۰ درصد و در مرحله دوم ۴۹.۸ درصد مردم در انتخابات مشارکت داشتند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: انتخابات در استان به گونه‌ای برگزار شد که شاهد هیچ گونه تخلف و شکایتی در خراسان جنوبی نبودیم.

نظر شما