شناسهٔ خبر: 67624751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات سهند مهار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو از مهار آتش‌سوزی در مراتع واقع در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سهند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، امیر قاسم‌زاده ظهر امروز _پنجشنبه بیست و یکم تیر_ با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در همان ساعات اولیه توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو مهار شد، اظهار کرد: محل دقیق این حادثه اراضی مرتعی قندیلو است.

وی افزود: حدود دو هکتار از اراضی مرتعی قندیلو در این منطقه به دلیل خطای انسانی دچار حریق شده بود که با حضور به موقع و همت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در روزها آینده و افزایش تراکم گیاهی به دلیل بارش‌های اخیر، امکان آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی جنگل‌ها و مراتع وجود دارد و این موضوع یکی از چالش‌های مهم محیط زیست و منابع طبیعی استان است.

قاسم‌زاده از اهالی شهرستان اسکو و منطقه حفاظت شده سهند درخواست کرد، تا در صورت مشاهده کوچک‌ترین آثار آتش سوزی و برای پیشگیری از توسعه آتش در جنگل‌ها و مراتع نکات ایمنی را رعایت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مراتب را با شماره تلفن ۰۴۱۳۳۳۴۳۵۱۳ اطلاع دهند.

نظر شما