شناسهٔ خبر: 67624731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاریو: طوفان‌الاقصی ۴۶ هزار شرکت اسرائیلی را تعطیل کرد

از زمان آغاز طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون به دلیل تشدید بحران اقتصادی در رژیم صهیونیستی، ۴۶ هزار شرکت اسرائیلی تعطیل شده‌اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: روزنامه معاریو امروز در گزارشی در خصوص پیامد‌های جنگ غزه، فاش کرد که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون، ۴۶ هزار شرکت اسرائیلی تعطیل شده‌اند.

به گزاش فارس، منبع این خبر، شرکت اطلاعات تجاری Coface Bdi است که به سابقه ۳۵ سال جمع‌آوری اطلاعات تجاری برای مدیریت ریسک اعتبار را در کارنامه خود دارد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد شرکت‌های تعطیل شده به ۶۰ هزار شرکت افزایش یابد. زمانی این شرکت‌ها در‌های خود را می‌بندند که دیگر قادر به بازپرداخت بدهی‌ها نیستند و به این ترتیب آسیب‌های جانبی به مشتریان، تامین‌کنندگان و شرکت‌های دیگری که بخشی از چرخه سیستماتیک آن‌ها هستند، وارد می‌شود.

روزنامه معاریو به نقل از رئیس اجرایی شرکت Coface Bdi یوئیل عمیر نوشت که این عدد بسیار بالایی است که بخش‌های زیادی را شامل می‌شود. بخش‌هایی که آسیب جدی دیده‌اند، صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایعی که حول آن می‌چرخند مانند تولید سرامیک، تهویه هوا، آلومینیوم و مصالح ساختمانی.

بر اساس این گزارش، از جمله بخش‌هایی که در طول جنگ به شدت متضرر شده‌اند، «بخش تجاری صنعت مد، کفش، مبلمان و لوازم خانگی و بخش خدمات شامل کافه‌ها، مراکز خدمات سرگرمی و تفریحی و حمل و نقل است».

این رسانه اسرائیلی گزارش داد که همچنین صنعت گردشگری از این جنگ به شدت آسیب دیده است تا جایی که وضعیتی را تجربه می‌کند که در آن تقریبا هیچ گردشگری خارجی وجود ندارد و مناطق گردشگری به مناطق جنگی تبدیل شده‌اند. بخش کشاورزی نیز به شدت به ویژه در مناطق جنگی در جنوب و شمال تحت تأثیر قرار گرفته است و از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد.

بنا بر این گزارش، خسارات اقتصادی فزاینده در رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه و حملات علیه شهرک‌های اسرائیلی اطراف نوار غزه و خسارت‌های وارده به شهرک‌های شمالی به دلیل عملیات مقاومت اسلامی در لبنان است.

به نوشته المیادین در این میان آنچه که رنج رژیم اشغالگر را تشدید می‌کند، محاصره دریایی اعمال شده توسط نیرو‌های مسلح یمن برای جلوگیری از عبور کشتی‌های اسرائیلی و ناقض قطعنامه تحریم به بنادر فلسطین اشغالی است، و همچنین عملیات‌های مقاومت عراق علیه مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی است.

نظر شما