شناسهٔ خبر: 67624293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال کشور تاکید کرد

جایگاه ممتاز سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ساری - ایرنا - مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال کشور گفت که سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین در دستیابی کشور به توسعه پایدار نقش بی‌بدیلی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی سلطانی روز پنجشنبه در دومین گردهمایی اعضای سازمان مردم‌نهاد "اهالی قلم شمال" که در کانون شهید آوینی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری برگزار شد، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد به واسطه اینکه پل ارتباطی بین دولت و مردم و برآمده از بطن جامعه هستند، می‌توانند در رشد و توسعه استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در آگاه سازی افراد جامعه، با بیان اینکه معلمان به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه والایی در جامعه برخوردارند، ‌ اظهار کرد: معلمان علاوه بر نقش هدایت، حمایت و تقویت، در رشد و پرورش ابعاد وجودی دانش آموزان میز نقش بی بدیلی ایفا می کنند.

جایگاه ممتاز سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال کشور با اشاره به این بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت نقش معلمان در رشد و بالندگی فرهنگی جامعه که فرمودند" دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم می کند. معلم هم باید علم بدهد، هم باید روش تفکر و کار تفکر را بیاموزد. هم رفتار و اخلاق آموزی در کار او باشد"، ‌ خاطرنشان کرد: معلم می‌سوزد و از این سوختن، توقعی جز رضایت حق تعالی ندارد چرا که ارزش نقش معلمان مانند ارزش کار پیامبران الهی است و تا ابد نیز چنین خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه اتفاقات خوب زمانی رقم می‌خورد که جسارت در تصمیم‌گیری وجود داشته باشد، ادامه داد: مطابق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر جوانان به آموزش و پرورش نیایند و به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نرسند، به آموزش و پرورش واقعی دست نخواهیم یافت.

وی با ابراز خرسندی از حرکت رو به جلوی جمعیت فرهنگیان جوان در مازندران، خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان استانی از معلمان نخبه و موثر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه شد.

جایگاه ممتاز سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

سازمان‌های مردم‌نهاد نمادی از مشارکت اجتماعی

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت که سازمان‌های مردم‌نهاد علاوه بر اجرای طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت، با رصد و پایش نیازهای استان می‌توانند در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کنند و این موضوع نیز با هدفمند کردن اعتبارات و حمایت از سمن‌ها جهت اجرای برنامه ها در دستور کار خواهد بود.

عالیه زمانی با بیان اینکه مهمترین دغدغه حال حاضر جامعه، مباحث فرهنگی است، بیان کرد: فرهنگیان و فرهیختگان، خانواده‌ها و افرادی که در حوزه آموزش و فرهنگ جامعه فعالیت دارند باید با رصد دقیق پژوهش‌های انجام شده البته از سوی موسسه‌ای علمی که معتبر باشد به سمت حرکت در مسیر آموزش شاخص های شهروند مطلوب به افراد جامعه از جمله دانش‌آموزان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال را فرهنگیان جوان برعهده دارند، گفت: آنچه در ماهیت تشکل‌ها وجود دارد ارتباط موثر با مردم است و بودن شک اجرای برنامه‌ها توسط جوانان فعال اجتماعی نیز از اثربخشی بیشتری برخوردار خواهد بود.

سازمان مردم‌نهاد اهالی قلم شمال، فعالیت خود را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی در سطح استان مازندران و شهرستان ساری از سال ۱۳۹۶ به طور رسمی آغاز کرده است.

نظر شما