شناسهٔ خبر: 67624195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان

سامانه نظارت الکترونیک برای کنترل سارقان سابقه دار راه اندازی شد

حیدر آسیابی در جلسه شورای استانی  پیشگیری از جرم گلستان این خبر را اعلام کرد و گفت: این طرح در راستای دستورالعمل دادستان کل کشور و برای سارقانی که 4 بار و بیشتر سابقه سرقت  دارند اجرا می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح نظارت الکترونیکی سابقان سابقه دار در استان خبر داد و گفت : به منظور پیشگیری از سرقت  در قالب این طرح ، این افراد با استفاده از پابند الکترونیک تحت کنترل و نظارت پلیس قرار می گیرند.
حیدر آسیابی  ادامه داد: در گلستان هزار و 24 نفر مشمول این طرح هستند که از این تعداد حدود 600 نفر در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان هستند که هنگام آزادی با استفاده از پابند تحت نظر قرار می گیرند.
وی تاکید کرد:  کار شناسایی محل اسکان بقیه مشمولان این طرح، در حال انجام است و تاکنون 78 نفر تحت نظارت الکترونیکی با پابند قرار گرفته اند و بقیه نیز به زودی با سامانه تحت رصد قرار می گیرند.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در دو سال گذشته نیز با اعمال اقدامات سختگیرانه برای سارقان و جرایم خشن ، استفاده از ارفاقات قانونی برای این افراد محدود شده و  و تا پایان دوران محکومیت به آنان مرخصی داده نمی شود .
آسیابی افزود: شعب ویژه در دادسراها و دادگاه ها و محاکم تجدیدنظر استان هم برای سرقت اختصاص یافته است تا برخورد با سارقان با سرعت و قاطعیت صورت گیرد .
وی گفت: مجموع این اقدامات در کنار فعالیت های پلیس سبب شد ، گلستان جزو استان های موفق در کاهش سرقت باشد .
وی در ادامه این جلسه از تدوین دستورالعمل جامع پیشگیری ، کنترل و برخورد با جرایم خشن هم در استان خبر داد و گفت: این دستورالعمل توسط انتظامی استان با مشارکت دستگاه های متولی و تحت نظارت دادستانی مرکز استان در حال تهیه است .
حیدر آسیابی  با تاکید بر برخورد بدون اغماض با مجرمان خشن و افرادی که با استفاده از سلاح سرد و گرم آرامش مردم را سلب می کنند گفت: دادگستری گلستان از مامورین انتظامی در مقابله با جرایم خشن و افرادی که با استفاده از سلاح سرد و گرم امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند و اخلال در نظم ایجاد کنند، قاطعانه حمایت می کند.

نظر شما