شناسهٔ خبر: 67624118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

کاهش قیمت خودرو تحت تاثیر عرضه خودروهای وارداتی

صاحب‌خبر -

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، اسد کرمی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران آخرین وضعیت بازار خودرو را تشریح کرد و گفت: در هفته های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودروهای جانبازان و خرید و فروش حواله های این خودروها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است. 

وی افزود: این موضوعات قیمت خودرو های وارداتی را به مسیر ریزش با شیب کند سوق داده است و قیمت انواع خودروهای وارداتی در هفته های گذشته کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است. 

کاهش قیمت خودرو تحت تاثیر عرضه خودروهای وارداتی

کرمی ادامه داد: در مورد خودروهای چینی همچنان ضعف کیفیت به طور منفی بر میزان تقاضای آنها موثر است و دارندگان این خودروها در تامین قطعات با مشکل روبه رو هستند زیرا چینی ها به هنگام عقد قرارداد برای ورود این خودروها به ایران اجازه ساخت قطعات را به ایرانی ها ندادند و در نتیجه این سیاست امروز ایرانی هایی که خودروی چینی دارند در تامین قطعه با مشکل روبه رو شده اند. 

وی خاطرنشان کرد: تنها خودروهای چینی که اکنون در بازار با رویه مطلوبی خرید و فروش می شود، تیگو، جک و هایما هستند و بازار دیگر مدل های چینی در کل راکد است.  

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران خبر داد: خودروهای چینی در هفته های گذشته افت ۷درصدی قیمت را تجربه کرده اند.  

وی در ادامه تشریح بازار خودروی ایران به خبرنگار ایلنا گفت: عرضه خودروهای وارداتی بر بازار خودروهای داخلی نیز تاثیر گذاشته و انواع خودروهای تولید داخل در بازار از ۵ تا ۱۰ میلیون افت قیمت داشته اند. 

کرمی اظهار کرد: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند، دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت ها دامن زده است.  

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

برچسب‌ها:

نظر شما