شناسهٔ خبر: 67623685 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

توقف مذاکرات شرکت ایلان ماسک و «اورکل» برای ساخت سرور ۱۰ میلیارد دلاری

مذاکرات شرکت‌های فناوری «ایکس‌ای‌آی» و «اورکل» پیرامون ساخت یک سرور با هزینه ۱۰ میلیارد دلار متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن هستند که استارتاپ هوش مصنوعی «ایکس‌ای‌آی»(xAI) متعلق به «ایلان ماسک»(Elon Musk) و غول فناوری «اورکل»(Oracle) به مذاکرات خود درباره قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری ساخت سرور پایان داده‌اند.

به نقل از رویترز، ایکس‌ای‌آی و اورکل مذاکرات خود را پیرامون یک قرارداد موجود پایان داده‌اند که براساس آن ایکس‌ای‌آی، تراشه‌های هوش مصنوعی جدید «انویدیا»(Nvidia) را از اورکل اجاره کرده بود.

ایلان ماسک در حساب ایکس خود نوشت که ایکس‌ای‌آی در حال ساختن یک سیستم با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی «H100» انویدیا است تا تکمیل شدن آن در سریع‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد.

یک منبع آگاه از این موضوع به رویترز گفت: درباره ظرفیت خاصی که اورکل درباره آن با ایکس‌ای‌آی صحبت می‌کرد، با مشتری دیگری قرارداد بسته شده است. این شرکت همیشه با مشتریان درباره ظرفیت‌های آینده صحبت می‌کند و به تعامل با ایکس‌ای‌آی درباره نیازهای زیرساختی خود ادامه می‌دهد.

در گزارش «اینفورمیشن»(Information) آمده است: یک توافق چندساله برای اجاره پردازنده‌های انویدیا از اورکل برای یک ابررایانه برنامه‌ریزی‌شده در حال انجام گرفتن بود اما به دلیل مسائلی مانند درخواست ماسک برای ساخت یک ابررایانه سریع‌تر از آنچه اورکل ممکن می‌دانست، مذاکرات متوقف شدند. همچنین، اورکل این نگرانی را نیز مطرح کرد که منبع تغذیه مورد نظر ایکس‌ای‌آی کافی نیست.

 

 

نظر شما