شناسهٔ خبر: 67623575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رقابت ۱۱ هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند از رقابت ۱۱ هزار و ۳۷ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری در استان خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان نسبت به دور اول کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید جواد حسینی واشان امروز در حاشیه بازدید از برگزاری کنکور سراسری در بیرجند اظهار داشت: امسال کنکور سراسری در 10 شهرستان استان برگزار می‌شود و 11 هزار و 37 داوطلب در دور دوم کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند که نسبت به دور اول کنکور سراسری تعداد داوطلبان یک هزار و 700 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه علت کاهش داوطلبان در دور دوم کنکور سراسری برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان در مرحله اول بوده است گفت: از  11 هزار و 37 داوطلب در دور دوم کنکور سراسری 6 هزار و 975 نفر خانم  یعنی 65 درصد داوطلبان و 4 هزار و 62 نفر یعنی 35 درصد داوطلبان آقا هستند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیرجند گفت: 4 هزار و 856 نفر در رشته تجربی، 3 هزار و 731 داوطلب در رشته علوم انسانی، یک هزار و 42 داوطلب در رشته ریاضی و 724 داوطلب در رشته هنر و 684 داوطلب نیز در رشته زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند.

حسینی واشان بیان کرد: آزمون علوم ریاضی و علوم انسانی صبح امروز و آزمون‌های رشته هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر و آزمون رشته علوم تجربی در صبح فردا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

نظر شما