شناسهٔ خبر: 67623467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تایوان از رصد تعداد بی‌سابقه‌ای هواپیمای نظامی چینی خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع تایوان درحالیکه تایپه میزبان یک مقام آمریکایی بوده و پکن در خصوص چنین روابطی به آنها هشدار داده است، از رصد تعداد بی‌سابقه‌ای هواپیمای نظامی چینی در سال جاری میلادی خبر داد،

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تایوان امروز پنجشنبه اعلام کرد که ۶۶ هواپیمای نظامی و هفت کشتی چینی را در اطراف این جزیره در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی کرده و این تعداد یک رکورد در سال جاری میلادی است.

مشاهده این تعداد بی‌سابقه هواپیمای چینی در اطراف این جزیره پس از آن است که دیروز جنگنده‌های چینی در حال حرکت به سمت غرب اقیانوس آرام به منظور شرکت در رزمایش با ناو هواپیمابر شاندونگ، مشاهده شدند.

رکورد قبلی در ماه مه بود که ۶۲ هواپیمای نظامی و ۲۷ کشتی نیروی دریایی چین در اطراف تایوان مشاهده شدند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که با وجود حساسیت‌های چین نسبت به همکاری نظامی آمریکا با تایوان، واشنگتن متعهد به حمایت از قابلیت‌های دفاعی تایپه همزمان با افزایش تنش‌ها در این منطقه شده است.

ریموند گرین نماینده ایالات متحده آمریکا در امور تایوان روز چهارشنبه در جریان سفر به تایپه و در دیدار با ویلیام لای چینگ-ته رئیس این جزیره تاکید کرد: اول از همه، ایالات متحده با قدرت از قابلیت‌های دفاعی تایوان حمایت خواهد کرد. ما هر دو منافع مشترک و بلندمدت در صلح و ثبات بر سر تنگه تایوان داریم.

آمریکا به تازگی فروش بسته تسلیحاتی قابل توجهی به تایوان را تایید کرده است درحالیکه پکن نسبت به کمک‌های واشنگتن به منطقه‌ای که حاکمیت آن را متعلق به خود می‌داند، اعتراض دارد.

نظر شما