شناسهٔ خبر: 67623329 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رکورد تاریخی کلمبیا: ۲۸ بازی بدون باخت!

تیم ملی کلمبیا در ۲۸ دیدار اخیرش حتی یک شکست را هم تجربه نکرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تیم ملی کلمبیا نیمه شب گذشته به وقت ایران در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ روبروی تیم ملی اروگوئه به میدان رفت و موفق شد با یک گل برابر این تیم به پیروزی برسد و به عنوان حریف تیم ملی آرژانتین راهی دیدار فینال شود.

این یک پیروزی تاریخی برای تیم ملی کلمبیا بود، نه فقط به این خاطر که آنها توانستند پس از ۲۳ سال به فینال این مسابقات راه پیدا کنند که البته مهم‌ترین اتفاق برای آنهاست، بلکه به این خاطر که باعث شد آنها رکوردی تاریخی را هم بشکنند و از آن خود کنند. 

آنها با این برد در واقع برای بیست و هشتمین بار بدون شکست زمین را ترک کردند و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ فوتبال این کشور را به نام خودشان به ثبت رساندند. این تیم پیش از این در بازه زمانی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تحت هدایت فرانسیسکو ماتورانا توانسته بودند در ۲۷ بازی شکست نخورند.

2052745

این روند در پایان مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز شد و یک بازی دوستانه برابر تیم ملی عربستان که تحت هدایت هکتور کادناس برگزار شد هم یکی جزئی از این روند بود اما بیشتر دیدارها در حالی برگزار شد که نستور لورنزو روی نیمکت این تیم حضور داشت. 

کلمبیا با حضور این مربی آرژانتینی روی نیمکتش موفق شد ۲۵ بازی بدون شکست را تجربه کند و ۱۹ پیروزی و ۶ تساوی در کارنامه‌اش به ثبت برساند. پیروزی مقابل تیم ملی اروگوئه در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا بدون شک یکی از مهم‌ترین بردهایی بود که آنها در طول این مدت به دست آوردند.

سرمربی تیم ملی کلمبیا پس از پایان این بازی در این باره اظهار داشت: «برای حفظ روند شکست‌ناپذیری باید بازی به بازی پیش برویم. ماتورانا پیش از این میراث بزرگی را برای این تیم به جا گذاشته بودند. این طور نیست که بخواهیم از آنها عبور کنیم، بلکه هدف ما این است که به رشد فوتبال کلمبیا در بیشترین حد ممکن کمک کنیم.»

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما