شناسهٔ خبر: 67623214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار شهید «کاوه نبیری»:

از شما می‌خواهم با اعمال‌تان پاسدار خون شهیدان باشید

دربخشی از وصیت‌نامه سردار شهید «کاوه نبیری» آمده است: به خواهرانم حجاب را به برادرانم پیروی از فرامین حضرت امام خمینی را سفارش می‌کنم و از شما می‌خواهم با اعمال‌تان پاسدار خون شهیدان باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار شهید «کاوه نبیری» سال ۱۳۴۱ در تهران متول شد. تحصیلات خود را با کمال موفقیت تا هنگام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در اراک ادامه داد. در مبارزات و تظاهرات مردم سلحشور ایران علیه رژیم سفاک ستمشاهی، شرکت مؤثر داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، لباس مقدس پاسداری را زینت بخش قامت استوار خود نمود و با آغاز هجوم تجاوز رژیم عراق به خاک میهن اسلامی، قدم در عرصه دفاع از حریم اسلام گذاشت.

در سرکوبی غائله کردستان که بدست ایادی استکبار جهانی، جهت مقابله با انقلاب اسلامی و تجزیه به کردستان بوجود آمده بود، بار‌ها شرکت فعال داشت، و خاطره رشادت‌های بی‌نظیر وی در ستون بانه - سردشت، شهر‌های مهاباد- مریوان- پاوه- سردشت و گیلان غرب همچنان به یادگار باقی مانده است.

در عملیات کربلای ۴ با شکستن خط دشمن نقش مؤثری را در هدایت نیرو‌ها به عهده داشت، تا اینکه در عملیات کربلای ۵ پس از پیروزی رزمندگان اسلام و فتح مناطق اشغالی در دست دشمن، در حالی که هنوز خستگی ناشی از تب و تاب عملیات چند روزه از تن وی خارج نشده بود، در منطقه شلمچه به آروزی دیرینه خود که همان فوز عظیم شهادت بود، نائل گشت ودر جوار رحمت حق و دیگر عزیزان شهید ودر پیشگاه سرور و سالار شهیدان، استاد بزرگ شهادت و جانبازی منزل گزید.

دربخشی از وصیت‌نامه سردار شهید «کاوه نبیری» آمده است:

همان‌طور که می‌دانید نیت من از جبهه رفتنم جز انجام تکلیف شرعی و لبیک گفتن به ندای رهبر عزیز انقلاب چیز دیگری نبود که در راه رضای خداوند متعال قدم برداشتم و ان‌شاء الله که مقبول درگاه احدیت شود.

پس شما توکل به خدا کنید و صبر پیشه کنید و اجر خود را از او بخواهید، به خواهرانم حجاب را به برادرانم پیروی از فرامین حضرت امام خمینی را سفارش می‌کنم و از شما می‌خواهم با اعمال‌تان پاسدار خون شهیدان باشید. اگر خداوند توفیق شهادت را نصیب من کرد در مرگم طوری گریه نکیند که موجب خوشحالی دشمنان شود و لباس سیاه نپوشید. از برادران همرزم خود در جبهه نیز می‌خواهم که همچنان در جبهه‌ها حضور داشته باشند و نکند خدای نکرده امام را تنها بگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما