شناسهٔ خبر: 67622738 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بمب‌های ساخت آمریکا عامل کشتار فلسطینیان در مدرسه العوده

رژیم صهیونیستی بار دیگر در حمله به یک مدرسه که محل اسکان آوارگان بوده، از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به محل اسکان آوارگان در نوار غزه، مدرسه العوده را در شهر خان‌یونس هدف قرار داد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در این حمله که به دروازه مجتمع آموزشی المتنبی که به مدرسه العوده نیز معروف است، دستکم ۲۷ نفر به شهادت رسیده و ۵۳ نفر مجروح شدند.

تحلیل و بررسی‌های انجام شده از سوی شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از مهمات ساخت آمریکا در این حمله استفاده کرده است.

در ویدیویی که از سوی خبرنگار سی‌ان‌ان پس از حمله در محل فیلم‌برداری شده است، بقایای یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت آمریکا به وضوح قابل مشاهده است.

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های ساخت آمریکا در حمله به مدرسه العوده

به گفته ۳ کارشناس تسلیحات انفجاری که این ویدیو را برای سی‌ان‌ان بررسی کردند، باقیمانده مهمات مربوط به بخش انتهایی بمب آمریکایی است.

پاتریک سنفت، یک هماهنگ‌کننده تحقیقاتی در خدمات تحقیقات تسلیحاتی، گفت که براساس شکل و مشخصه باله، محفظه‌های پیچ و همچنین شکل کلی قطعه، این باقیمانده با یک سیستم تحریک سری GBU-۳۹ که در بخش انتهایی مهمات قرار دارد، مطابقت دارد.

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های ساخت آمریکا در حمله به مدرسه العوده

ترووِر بال، یک تکنسین سابق خنثی‌سازی مهمات انفجاری ارتش آمریکا نیز به سی‌ان‌ان گفت که این قطعه بقایای بخش فعال‌سازی یک بمب SDB/GBU-۳۹ است.

سی‌ان‌ان بقایای بمب‌های با قطر کوچک GBU-۳۹ را در دو حمله دیگر رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته شناسایی کرد.

کریس کاب اسمیت، کارشناس تسلیحات انفجاری، پس از حمله رژ یم صهیونیستی به چادر‌های اسکان آوارگان در رفح که در اوایل خردادماه صورت گرفت، به سی ان ان گفت: GBU-۳۹ که از سوی بوئینگ تولید می‌شود، یک مهمات با دقت بالا طراحی شده برای حمله به اهداف نقطه‌ای مهم استراتژیک است.

کاب اسمیت، که همچنین افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس است، گفت: استفاده از هر گونه مهمات، حتی با این اندازه، همیشه خطراتی را در یک منطقه پرجمعیت به همراه خواهد داشت.

استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های ساخت آمریکا در حمله به مدرسه العوده

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی، ۶ خرداد با بمباران چادر‌های آوارگان در انبار‌های سازمان آنروا در شهر رفح (در محله تل‌السلطان)، در جنوب نوار غزه کشتاری جدید را علیه ده‌ها آواره انجام دادند، در حالی که مکان بمباران شده از سوی رژیم صهیونیستی منطقه امن اعلام شده بود. 

رژیم صهیونیستی همچنین در خردادماه گذشته مدرسه‌ای را که محل اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات بود، هدف قرار داد و این حمله به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از آوارگان منجر شد.

تحلیل انجام شده از سوی شبکه سی‌ان‌ان نشان داد که این حمله نیز با استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا انجام شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما