شناسهٔ خبر: 67622680 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در استان اردبیل وصول شد ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در استان اردبیل وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات در سه ماهه نخست امسال در این استان وصول شده است.

صاحب‌خبر -

داریوش سرخانی مقدم گفت: درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده امسال سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون بودجه هزار و ۱۲۲ همت و سهم اداره‌کل امور مالیاتی استان اردبیل ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: تاکنون از ۴۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم استان اردبیل در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مالیات وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.
او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ کل درآمد‌های مالیاتی استان اردبیل ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۸ هزار میلیارد تعیین شده بود، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته درآمد‌های مالیاتی استان ۱۰۰ درصد تحقق یافت و امیدواریم امسال نیز با همکاری اصناف، واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی درآمد‌های مالیاتی استان تحقق یابد.
سرخانی مقدم افزود: درآمد‌های مالیاتی استان اردبیل نسبت به درآمد‌های مالیاتی کشور حدود چهار صدم درصد یعنی کمتر از نیم درصد بوده و اردبیل از این نظر در جایگاه ۲۴ کشور است.
او در ادامه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برپایه درآمد‌های مالیاتی بنا نهاده شده است، ادامه داد: این امر نشان دهنده فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی است.

نظر شما