شناسهٔ خبر: 67622607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت یک هزار و ۹۰۳ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی ساری

ساری- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی ساری گفت: سیل از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۶ تیرماه سال جاری افزون برای یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، سیداسماعیل علوی روز پنجشنبه اظهار کرد: خسارت سیل به محصولات زراعی و باغی، سردهنه‌ها، جاده‌های بین مزارع، کانال انتقال آب، دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، محل نگهداری علوفه، واحد دامداری و چندین کلنی زنبورعسل بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری گفت: همچنین تگرگ به باغ‌های مثمر درحال برداشت و سبزی و صیفی و محصولات گندم مرکز مازندران خسارت زد.

علوی با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده و برآورد خسارات، تصریح کرد: در زمینه تامین خسارت مکاتبه‌های لازم انجام شد تا نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

وی با اعلام اینکه برخی از سردهنه‌های زراعی موقتا ترمیم شد، یادآور شد: البته نیاز است برخی از سردهنه‌های زراعی مدرن شود که در این زمینه هم مکاتبه‌های لازم با سازمان مدیریت بحران انجام شده است.

خسارت یک هزار و ۹۰۳ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه موضوع لایروبی رودخانه‌ها سالانه انجام شود، خاطرنشان کرد: اعتبار برای بازسازی سردهنه‌ها و بهسازی جاده‌های بین مزارع اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید حدود یک میلیون تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.

نظر شما