شناسهٔ خبر: 67622556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم: آمریکا مسئول اصلی ادامه جنگ علیه غزه است

معاون دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه آمریکا مسئول اول جنایات اشغالگران علیه غزه و ادامه جنگ نسل‌کشی ضد ملت فلسطین است گفت مقاومت هرگز تسلیم نمی‌شود و طرف‌هایی که به دنبال توقف عملیات‌های حزب‌الله هستند، ابتدا تجاوز به غزه را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب گذشته خود در مجلس عاشورایی، به تحولات اخیر در روند تقابل با دشمن صهیونیستی پرداخته و اعلام کرد: در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه از 9 ماه گذشته، امروز شاهد یک بحران بزرگ هستیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: اگر حمایت‌های همه جانبه آمریکا در سطوح نظامی، رسانه‌ای، فرهنگی، سیاسی و همچنین حمایت‌های بین‌المللی از رژیم اشغالگر و فشار بر شورای امنیت نبود، این تجاوزات صهیونیست‌ها نمی‌توانست ادامه پیدا کند و تا این اندازه طولانی شود. آمریکا مسئول اصلی حمایت از این غده سرطانی (اسرائیل) است و بدون حمایت واشنگتن، اسرائیل نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صحبت‌هایی درباره احتمال توافق برای آتش بس در غزه مطرح شده است، اما اگر آمریکا به همین روش خود در حمایت همه جانبه از تجاوزات صهیونیست‌ها ادامه دهد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر حاضر به توقف جنگ نخواهد شد؛ زیرا می‌بیند که آمریکایی‌ها فشار واقعی بر او وارد نمی‌کنند و اگر فشارهای آمریکا برای آتش بس جدی بود؛ حتماً جنگ متوقف می‌شد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اما همه می‌بینند که آمریکایی‌ها راه را برای ادامه جنایات، کشتار و نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه و قتل عام زنان و کودکان، هموار می‌کنند. در اینجا باید توجه داشته باشیم که صهیونیست‌ها قصد داشتند در عرض سه ماه به همه اهداف خود در غزه برسند، اما اکنون وارد ماه نهم جنگ شده‌ایم و اشغالگران حتی به یک هدف هم نرسیده‌اند و هر چقدر هم بیشتر در غزه بمانند، به هیچ چیز نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین با اراده‌ای قوی در میدان خواهند ماند تا به پیروزی برسند یا شهید شوند. این در حالی است که صهیونیست‌ها روز به روز بر شکست و ناامیدی خود اضافه می‌کنند و اگر تصور می‌کنند که ممکن است فلسطینی‌ها خسته شوند، سخت در توهم هستند؛ زیرا ملت فلسطین همانند کوه‌های استوار باقی خواهد ماند و می‌جنگند تا دشمن را نابود کنند.

شیخ نعیم قاسم درباره تلاش‌های آمریکا و غرب برای نجات صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و سفرهای مکرر مقامات و نمایندگان غربی و آمریکایی به بیروت جهت متقاعد کردن حزب الله برای توقف عملیات‌های آن ضد دشمن صهیونیستی، گفت: برخی کشورهای بزرگ اگر به دنبال راه حل هستند باید بدانند که راه حل با آتش بس در غزه آغاز می‌شود و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

این مقام حزب الله تاکید کرد: ما در اینجا با دو گزینه مواجه هستیم: ادامه جنگ و یا آتش بس در غزه و گزینه سومی به نام تسلیم وجود ندارد؛ زیرا مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد. بنابراین جهان باید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کند و همه بدانند زمانی که تجاوزات در غزه متوقف شود، ما هم در جبهه لبنان به سمت آرامش حرکت می‌کنیم. اما اگر جنگ ضد غزه ادامه داشته باشد، ما هم عملیات‌های خود را ضد دشمن همچنان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما