شناسهٔ خبر: 67622552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر کرج:

اطلاعات سامانه‌های پرسنلی در شهرداری کرج دارای خطاهای فاحش است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: به‌رغم تذکرات متعدد اطلاعات سامانه‌های پرسنلی، فرایندهای مربوطه در شهرداری کرج دارای خطاهای فاحشی است که مسئولیت آن بر عهده شهردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی حاجی قاسمی، شب گذشته _چهارشنبه بیستم تیر_ در نطق پیش از دستور یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با ارائه مستندات و طی تذکری به شهردار، اظهار کرد: نبود اطلاعات صحیح در سامانه کارکنان شهرداری کرج از مواردی است که از ابتدا مشاهده و تذکر داده شده است.

وی با اشاره به محاسبه نکردن سیستمی ساعت کارکرد و حضور و غیاب کارکنان، افزود: آمار کارکنان بر اساس نوع شرکت موجود نیست و پرونده افراد قطع همکاری غیرفعال نشده و حتی محل خدمت صحیح در پرونده وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: برخلاف رویه مرسوم که چند دهه در همه سازمان‌های دولتی و عمومی جاری است، کارکرد به صورت سیستمی محاسبه نمی‌شود و همه اطلاعات مستقل از ثبت تردد به صورت دستی در پایان ماه ثبت می‌شود.

حاجی قاسمی با انتقاد از پرداخت مؤلفه‌های دستی به برخی کارکنان، تاکید کرد: به دلیل محاسبه نکردن کارکرد توسط سامانه اطلس و کنترل نکردن شاخص سقف اضافه کار و شب‌کاری در سیستم اطلس و همتا، امکان پرداخت بابت هر مؤلفه به هر نفر از کارکنان وجود دارد که این پرداخت‌های غیرقانونی تنها افراد معدودی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بازنگری نکردن حقوق و کارکردها توسط اداره کل سرمایه انسانی، دریافت شب‌کاری توسط کارکنان اداری، محاسبه کارکردهای نادرست در اطلس برای کارکنان و دریافت حقوق خارج از عرف موارد غیرقانونی است که مسئولیت آن بر عهده شخص شهردار است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اصلاح اطلاعات پرونده‌های پرسنلی با مشارکت واحدهای اداری مناطق، اصلاح فرمول‌های شیفت در سامانه اطلس، اصلاح و بازنگری در شیفت کارکنان در تایم شیفت‌ها، ثبت کارکردها توسط امور اداری هر محل خدمت، محاسبه آیتم‌های سیستمی از جمله اضافه کاری، تعطیل کاری، شب‌کاری، نوبت کاری از تایم شیفت و به‌روزرسانی اطلاعات پرونده‌های پرسنلی از برنامه‌های پیشنهادی اجرایی در این خصوص به شهرداری کرج است که در گذشته نیز به صورت مفصل به شهردار ارائه شده است.

نظر شما