شناسهٔ خبر: 67622329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عارف: بگذارید در آرامش سیاسی، یک دولت شایسته ایجاد شود

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: مزیت رئیس‌جمهور نسبت به دوره‌های قبل عدم وابستگی حزبی و تشکیلاتی است است و این یک فرصت طلایی برای کشور است. بگذارید در آرامش سیاسی، یک دولت شایسته ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در  بخشی از سخنان خود در همایش ملی تقدیر از حقوقدانان  و وکلای حامی  ستاد مسعود پزشکیان که در دانشگاه تهران برگزارشد، با تشکر از مردم «به خاطر حضور معنادار و پیام‌دار در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری»، گفت: شاید مهمترین رمز موفقیت دولت‌ آینده در استفاده‌ از نیروهایی باشد که در انتخاب رئیس جمهور سهیم بوده‌اند. البته‌ خیلی باید دقت کنیم که تلقی سهم‌خواهی نشود و موضع طلبکارانه برای پست مطرح نشود.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز علمی بویژه دانشگاه تهران برای حل چالش های کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه بخاطر سیاست‌های تنگ‌نگرانه نتوانستیم از دانشگاه تهران استفاده کنیم  البته دانشگاه هم باید در خدمت مطالبات مردم باشد.

وی تأکید کرد: ما به خاطر کشورمان و تفکر اصلاح طلبی به میدان آمده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مزیت رئیس جمهور نسبت به دوره‌های قبل عدم وابستگی حزبی و تشکیلاتی است است و این یک فرصت طلایی برای کشور است. بگذارید در آرامش سیاسی، یک دولت شایسته ایجاد شود. برای این‌که رئیس جمهور موفق شود نیاز به همدلی حول مسائل مشترک داریم. اگر از امروز به جای رفاقت همان حرف‌ها و وعده‌های عجیب و غریب را شاهد باشیم، معلوم است چه می‌شود.

وی با بیان این‌که «گاهی متأسفانه به جای رسیدگی به مطالبات مردم آن‌ها را قلع و قمع کرده‌ایم»، افزود: ما امروز با بحران شکاف بین‌نسلی مواجه هستیم. واقعا باید هرچه سریعتر برای از بین بردن فضای امنیتی دانشگاه‌ها کاری کنیم و احساس می‌کنم شرایطی برای بهبود این وضعیت فراهم است.

وی همچنین با اشاره به عدم شرکت بیش از ۵۰ درصد جامعه در انتخابات گفت: این بخش از جامعه یعنی رای خاکستری ها را نتوانستیم به میدان بیاوریم چون به مطالبات‌شان بی‌توجهی شده است این بخش از جامعه پیام خودشان را رساندند و باید آن‌ها را جدی گرفت برای این‌که شرایط جدیدی که در کشور به وجود آمده است به خوبی پیش برود نیاز به همدلی حول محورهای مشترک داریم.
انتهای پیام

نظر شما