شناسهٔ خبر: 6762127 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه افکار | لینک خبر

والیبال قهرمانی آسیا؛

تیم ملی ب والیبال ایران در دومین دیدار قزاقستان را از پیش رو برداشت

افکارپرس:تیم ملی ب والیبال ایران در دومین مسابقه خود در هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی مردان آسیا برابر قزاقستان به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز گذشته در تهران آغاز شد و تا 17 مرداد ادامه خواهد داشت.

تیم ملی ب والیبال ایران از ساعت 20 و 10 دقیقه امشب در دومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف قزاقستان رفت و سه بر صفر این تیم را از پیش رو برداشت.

ملی پوشان کشورمان در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 16 و 27 بر 25 به پیروزی رسیدند تا دومین پیروزی خود را به دست آوردند.

پیمان اکبری در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه مسعود غلامی، مصطفی شریفات، محمدطاهر وادی، پوریا فیاضی، حمزه زرینی، فرهاد پیروت پور و علی حسینی روانه میدان کرد.

تیم ملی ب والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه سه بر صفر کویت را شکست داده بود.

تیم ملی والیبال ایران فردا یکشنبه در سومین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف چین تایپه می رود که این دیدار از ساعت 19 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران آٰغاز خواهد شد.

تیم ملی والیبال مردان قزاقستان در سال 1993 نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرد که در اولین حضور تنها مدال (نقره) خود را نیز به دست آورد و نایب قهرمان شد.

رتبه پنجمی سال 2009، جایگاه هشتمی در سال 2003، دو مقام نهمی در سال های2001 و 2011 ، دو رتبه دهمی (2007 و 2013)، جایگاه یازدهمی و چهاردهمی در سال های 1999 و 1995 از دیگر نتایج عملکرد تیم ملی والیبال قزاقستان در مسابقات قهرمانی آسیا است.

ایران در سال های 2011 و 2013 با تیم ملی الف موفق به کسب مقام قهرمانی در قاره کهن آسیا شد و دو مدال نقره و برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت ها دارد.

در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا تا کنون تنها شش کشور ژاپن، کره جنوبی، چین، ایران، استرالیا و قزاقستان موفق به کسب مدال شده اند.

نظر شما