شناسهٔ خبر: 67621257 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان:

تعلقات اشک سازنده روضه را سوزنده می‌کند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: اگر بر تعلقات کار نکرده باشیم منیت و نفسانیت پشت قطره اشک در روضه می‌رود و به جای آنکه سازنده شود، سوزنده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محسن کریمی شامگاه گذشته _چهارشنبه بیستم تیر_ در مراسم شب پنجم محرم هیئت انصارالحسین (ع) با بیان اینکه تعقل و تعلق زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: راه کنترل تعلق مهم است و بر این اساس در تاریخ زیاد داشتیم که آنجا که انتخاب سرنوشت‌ساز شد، اشتباه انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه گاهی اشتباهات زندگی را گردن شیطان می‌اندازیم، افزود: هرچند شیطان قسم خورده است اما نمی‌توانیم بگوییم که اگر من گمراه شدم شیطان بر من سلطه داشته است؛ با این اندیشه باید به این نتیجه برسیم که تعلق ما به کدام سمت است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعلق نباید بر تعقل سوار شود، عنوان کرد: گاهی جایی قرار می‌گیریم که به انتخاب میان رضایت خدا و رضایت مردم می‌رسیم و به‌طور قطع اگر شخص را انتخاب کنیم، به حوزه تعلقات رفته‌ایم.

حجت‌الاسلام کریمی تاکید کرد: اگر بر تعلقات کار نکرده باشیم منیت و نفسانیت پشت قطره اشک در روضه می‌رود و به جای آنکه سازنده شود سوزنده می‌شود و بر این اساس باید گفت همانطور که قلب خون را پمپاژ می‌کند تعلق هم انسان را به سمتی که خود دوست دارد سوق می‌دهد.

نظر شما