شناسهٔ خبر: 67621227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آغاز تولید انبوه خودرو برقی بومی کرمان موتور

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت کرمان موتور رسما تاریخ آغاز تولید انبوه خودرو برقی بومی کی ام سی ایگل را بیان کرد. در ادامه علاوه بر مشخصات فنی، با قیمت و تاریخ فروش احتمالی کی ام سی ایگل برقی همراه شما هستیم.

همانطور که می‌دانید، پلتفرم جک جی 4 رسما به یکی از اعضای تیم توسعه و تحقیق کرمان موتور تبدیل شده است و کرمانی‌ها هم اوج هنر و خلاقیت خود را با این پلتفرم به نمایش گذاشته‌اند. نسخه‌های برقی و بنزینی کی ام سی ایگل دقیقا روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده‌ و طراحی شده‌اند و به زودی راهی بازار خواهند شد. حالا مدیر عامل کرمان موتور در آخرین مصاحبه خود، تاریخ دقیق تولید انبوه کی ام سی ایگل برقی را مشخص کرده است و به لطف همین خبر، شاید بتوانیم در مورد تاریخ فروش و قیمت آن هم حدس‌های جذابی بزنیم.

تاریخ تولید کی ام سی ایگل برقی و نگاهی به قیمت و زمان فروش احتمالی

کرمان موتور، یکی از بزرگترین خودروسازان ایران، در حال برداشتن گام‌های بلندی در راستای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه تا سال 1405 است. این شرکت در همین راستا، از آغاز تولید انبوه خودروی برقی تمام ایرانی از دی ماه سال جاری خبر داده است و بر همین اساس حدس می‌زنیم که فروش کی ام سی ایگل برقی جایی در اوایل سال 1404 آغاز شود. همچنین حدس می‌زنیم که قیمت کی ام سی ایگل برقی نسبت به نسخه بنزینی کمی بالاتر و نزدیک به 1 میلیارد تومان باشد.. به گزارش سرویس خودرو گجت نیوز، سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در تشریح آخرین دستاوردها و اقدامات این شرکت در حوزه خودروهای برقی، گفت:

ما در کرمان موتور دو مسیر را برای توسعه خودروهای برقی دنبال می‌کنیم. مسیر اول، تولید خودروی برقی تمام ایرانی است که از سال 1400 با همکاری شرکت مپنا آغاز شده است. در حال حاضر نیز براساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید 8 دستگاه از این خودرو به صورت آزمایشی در شهریور ماه آغاز می‌شود و پس از انجام تست‌ها و آزمایش‌های لازم، تولید انبوه آن از دی ماه کلید خواهد خورد.

قیمت کی ام سی ایگل برقی قیمت کی ام سی ایگل برقی

وی در ادامه به همکاری کرمان موتور با طرف خارجی برای مونتاژ CKD خودروهای برقی اشاره کرد و افزود:

تحویل اولین سری از تاکسی های برقی کی ام سی که با نام کی ام سی e-Taxi شناخته می‌شوند هم انجام داده شده است. در فاز اول، 1000 دستگاه از این خودروها تحویل داده خواهد شد و تا پایان سال، در مجموع 4000 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور در خصوص رشد تولید در این شرکت، اظهار داشت:

سال گذشته کرمان موتور موفق به تولید 72 هزار دستگاه خودرو شد که از این تعداد، 14 هزار دستگاه پیکاپ و 58 هزار دستگاه خودروی سواری بودند. در سال جاری نیز تولید 125 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است و برای تحقق این هدف، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و با همکاری وزارت صمت، منابع مورد نیاز نیز تامین شده است.

تاریخ تولید کی ام سی ایگل برقی تاریخ تولید کی ام سی ایگل برقی

فیروزی با اشاره به تمرکز کرمان موتور بر تولید خودروی سواری ملی، خاطرنشان کرد:

این شرکت با طراحی و احداث واحد تحقیق و توسعه، مرکزی ایجاد کرده که امروز بیش از 300 نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند. در این واحد، به سمت خودروسازی داخلی پیش می‌رویم و براساس برنامه، 50 دستگاه خودروی صددرصد طراحی و توسعه یافته توسط کرمان موتور در دی ماه سال جاری تحویل خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور در خصوص برنامه این شرکت برای تبدیل شدن به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه، گفت:

همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، کرمان موتور در نظر دارد تا سال 1405 به این هدف دست یابد. با وجود تمام چالش‌ها و مشکلات موجود، این حرکت متوقف نشده و تا پایان سال 1402، 60 درصد این هدف محقق شده است. براساس تحقیقات کرمان موتور، ارزش بازار ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه 2 میلیارد دلار است که کرمان موتور از این عدد عبور خواهد کرد.

نظر شما