شناسهٔ خبر: 67620766 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آکسیوس: رهبر دموکرات‌های سنا موافق کناره‌گیری بایدن است

منابع مطلع به وبگاه آکسیوس گفتند که «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنا، موافق جایگزینی فرد دیگری با بایدن برای رقابت با دونالد ترامپ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داد که «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا، که پیش از این حمایت خود را از ادامه حضور جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود، آماده معرفی فرد دیگری است.

به‌نوشته این وبگاه خبری، موضع چاک شومر که پیش از این گفته بود: «حامی جو هستم»، با موضع پنهانی وی تفاوت دارد و با عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با دونالد ترامپ که موجب نگرانی شدید دموکرات‌ها شده، او نیز به جایگزینی فرد دیگری با جو بایدن تمایل پیدا کرده است.

آکسیوس نوشت که چاک شومر طی 12 روز گذشته دیدارهای متعددی با حامیان مالی حزب دموکرات داشته و به سخنان آن‌ها و پیشنهادهایشان در خصوص اینکه در رقابت‌ها چگونه باید عمل کرد، گوش داده است.

همزمان «پتر ولچ» سناتور دموکرات از ایالت ورمونت نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت که جو بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کنار برود. او گفت که نگران نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر است و اکنون زمانی است که جو بایدن «به‌نفع آمریکا» کنار برود و فرد دیگری جایگزین وی شود.

پتر ولچ تأکید کرد: «تبعات و آثار فاجعه‌آمیز چگونگی عملکرد رئیس‌جمهور بایدن در مناظره را نمی‌توان نادیده گرفت».

پیش‌تر رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن و جایگزین شدن فرد دیگری به‌جای او در رقابت انتخاباتی هستند، همچنین 59 درصد معتقدند بایدن برای کار کردن در دولت بسیار پیر است.

نتایج دیگر نظرسنجی حاکی از آن است که هیچ کدام از جایگزین‌های احتمالی بایدن در صورت کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی، عملکرد بهتری در رقابت با ترامپ ندارند.

در همین حال، برخی دموکرات‌ها، کامالا هریس را مطلوب‌ترین نامزد دموکرات برای جایگزینی بایدن می‌دانند.

نخستین مناظره انتخاباتی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا، در تاریخ 27 ژوئن به‌میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شد و جو بایدن عملکرد ضعیفی در این مناظره داشت، این امر موجب شد بسیاری از دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن از ادامه رقابت‌ها باشند. منتقدان بایدن 81ساله را برای ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی بر ترامپ در انتخابات 5 نوامبر بسیار پیر می‌دانند.

در همین حال جو بایدن با توجه به فشارها از سوی حزب دموکرات برای کنار کشیدن وی از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ، خطاب به اعضای کنگره اعلام کرد که هیچ کجا نمی‌رود و نامزد انتخابات باقی می‌ماند.

انتهای پیام/+

 

نظر شما