شناسهٔ خبر: 67620623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ائتلاف ارتش یمن و مقاومت عراق در برابر رژیم صهیونیستی

عملیات مشترک نیرو‌های مسلح یمن و مقاومت عراق در ام‌الرشرش، حیفا و دریای مدیترانه دارای پیام‌ها و هشدار‌هایی به رژیم صهیونیستی است که این ائتلاف می‌توانند در صورت لزوم اقدامات گسترده و شدید را علیه این رژیم اشغالگر انجام بدهند.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ارتش یمن از ماه‌های گذشته و بعد از آغاز جنگ غزه و در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد و عملیات‌های خود را علیه کشتی‌هایی که متعلق به رژیم اشغالگر قدس بود و یا به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی درحال حرکت بودند را آغاز کرد.

ارتش یمن در ماه‌های اخیر با طراحی و اجرای عملیات‌های بی‌عیب و نقص و غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی ده‌ها کشتی تجازی این رژیم را که در دریای سرخ درحال تردد بودند را مورد هدف و آماج حملات خود قرار داد و نتیجه این اقدامات ارتش یمن، متوقف شدن کامل تجارت دریایی این رژیم اشغالگر و کودک‌کش بود.

حال در این میان هدف قرار گرفتن اغلب کشتی‌های تجاری که به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی در حرکت هستند به موضوعی پیچیده و لاینحلی تبدیل شده که موجب شده تا فشار‌های اقتصادی زیاد و قابل توجهی به تل‌آویو وارد شود. فشار‌هایی که در شرایط جنگ غزه موجب شده تا تحمل آن برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت و دشوار باشد.

البته حملات ارتش یمن تا امروز فقط به دریای سرخ محدود نماند و ارتش این کشور کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی در حرکت بودند را در تنگه باب المندب، خلیج عدن و حتی اقیانوس هند مورد هدف قرار داده است.

بر همین اساس، می‌توان گفت نتیجه حاصل از این عملیات‌های ارتش یمن موجب شده تا تجارت دریایی رژیم صهیونیستی در بخش اعظمی از آب‌راهه‌های دنیا با مشکل و اختلال بسیار جدی روبرو شود. امری که بحران و نارضایتی عمومی و داخلی را در سرزمین‌های فلسطین اشغالی موجب شده و به دنبال آن شاهد افزایش تورم و قیمت‌های تمام شده کالا‌ها و خدمات هستیم.

اما نقطه عطف عملیات‌ها و حملات ارتش یمن به کشتی‌های رژیم صهیونیستی را می‌توان در عملیات مشترک ارتش این کشور با مقاومت اسلامی عراق دانست. موضوعی که نشان از تشکیل ائتلافی نانوشته، اما قطعی و امیدبخش بین این دو گروه مقاومت اسلامی در منطقه است. البته نخستین عملیات مشترک آنها بسیار خوب و موفقیت آمیز بود و این دو گروه با همکاری هم توانستند که پنج کشتی را در بندر حیفا و دریای مدیترانه با پهپاد هدف قرار بدهند.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که از این عملیات مشترک تا امروز منتشر شده است باید گفت که در عملیات نخست چهار کشتی در بندر حیفا واقع در فلسطین اشغالی از جمله ۲ کشتی حامل سیمان و ۲ کشتی باری هدف حمله پهپادی مشترک نیرو‌های مسلح یمن و نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت و در عملیات دوم کشتی (Shorthorn Express) در دریای مدیترانه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

نکته جالب توجه در این میان، سخنان «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن است که در جدیدترین اظهارات خود گفته بود که عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه او مجددا تاکید کرد که این عملیات‌های مشترک تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی در شرایطی همچنان به جنگ غزه علیه مردم مظلوم و بی‌گناه این باریکه ادامه می‌دهد که در چند جبهه به صورت همزمان درحال نبرد است و با طولانی‌تر شدن هرچه بیشتر این جنگ باید خود را برای اتحاد و همبستگی بیش از پیش گروه‌های مقاومت منطقه و محور مقاومت آماده کند و اگر این مهم روی بدهد آن وقت است که این رژیم اشغالگر و نامشروع کار بسیار سختی در میدان نبرد با محور مقاومت خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما