شناسهٔ خبر: 67620586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حاجی‌آباد اولین شهرستان میزبان «شهر قرآن» در هرمزگان شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد گفت: حاجی‌آباد اولین شهرستان برگزار کننده دوره «شهر قرآن» در هرمزگان شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حمیدرضا خراسانی از برگزاری اولین دوره شهر قرآن استان هرمزگان با شعار «من می‌توانم قرآن بخوانم» در شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.

وی ادامه داد: این دوره‌های تخصصی با هدف آسان سازی و لذت بخش کردن حفظ و روخوانی جزء سی‌ام برای کودکان دوره اول ابتدایی با روش‌های شعر و اشاره، بازی و قصه‌گویی، رنگ خوانی و بخش خوانی و با اهدای کتاب و پوستر و تابلوهای تشویقی برای مربیان مدارس و موسسات قرآنی بصورت رایگان اجرا می‌شود.

خراسانی بیان کرد: این طرح با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، قرارگاه شهید آوینی، کانون خادمیاران رضوی و ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش وپرورش شهرستان‌ها به اجرا در خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد افزود: اولین دوره این طرح در مدت دو روز در دو کارکاه صبح و عصر در روزهای ۱۸-۱۷ تیرماه درسالن شهید حسن‌زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد و با حضور ۱۳۰ مربی برگزار شد.

خراسانی با اشاره به استقبال مربیان مدارس و موسسات قرآنی از این طرح گفت: از ویژگی‌های این دوره‌ها، حضور استاد مهدی فاضلی مدرس رتبه اول کشوری و تدریس عملی خلاقانه حفظ قرآن با بازی و آموزش روخوانی با چهار روش شعر و قصه و بازی و رنگ خوانی است. آموزش تعاملی و اجرای عملی و تولید محتوای آموزشی توسط مربیان از نکات جذاب این دو روز آموزشی است.

در حاشیه این دوره مصطفی رجبیان مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنک و ارشاداسلامی استان هرمزگان گفت: اجرای موفق طرح ملی شهر نماز در سال گذشته در بیش از ۱۱ شهر و شهرستان استان و آموزش ۴ هزار و ۵۵۰ مربی پایه اول ابتدایی و کسب رتبه اول استان نمونه شهر نماز کشور، ما را ترغیب نمود تا گام دوم این طرح با عنوان «شهر قرآن» را برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما