شناسهٔ خبر: 67616872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد:

حاجی‌آباد اولین شهرستان میزبان «شهر قرآن» در هرمزگان شد

حوزه/ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی‌آباد گفت: حاجی‌آباد اولین شهرستان برگزار کننده دوره «شهر قرآن» در هرمزگان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حمیدرضا خراسانی از برگزاری اولین دوره شهر قرآن استان هرمزگان با شعار «من می‌توانم قرآن بخوانم» در شهرستان حاجی‌آباد خبر داد.

وی ادامه داد: این دوره‌های تخصصی با هدف آسان سازی و لذت بخش کردن حفظ و روخوانی جز سی‌ام برای کودکان دوره اول ابتدایی با روش‌های شعر و اشاره، بازی و قصه‌گویی، رنگ خوانی و بخش خوانی و با اهدای کتاب و پوستر و تابلوهای تشویقی برای مربیان مدارس و موسسات قرآنی بصورت رایگان اجرا می‌شود.

خراسانی بیان کرد: این طرح با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، قرارگاه شهید آوینی، کانون خادمیاران رضوی و ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی و آموزش وپرورش شهرستان‌ها به اجرا در خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد افزود: اولین دوره این طرح در مدت دو روز در دو کارگاه صبح و عصر در روزهای ۱۸-۱۷ تیرماه درسالن شهید حسن‌زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد و با حضور ۱۳۰ مربی برگزار شد.

خراسانی با اشاره به استقبال مربیان مدارس و موسسات قرآنی از این طرح گفت: از ویژگی‌های این دوره‌ها، حضور استاد مهدی فاضلی مدرس رتبه اول کشوری و تدریس عملی خلاقانه حفظ قرآن با بازی و آموزش روخوانی با چهار روش شعر و قصه و بازی و رنگ خوانی است. آموزش تعاملی و اجرای عملی و تولید محتوای آموزشی توسط مربیان از نکات جذاب این دو روز آموزشی است.

در حاشیه این دوره مصطفی رجبیان مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنک و ارشاداسلامی استان هرمزگان گفت: اجرای موفق طرح ملی شهر نماز در سال گذشته در بیش از ۱۱ شهر و شهرستان استان و آموزش ۴ هزار و ۵۵۰ مربی پایه اول ابتدایی و کسب رتبه اول استان نمونه شهر نماز کشور، ما را ترغیب نمود تا گام دوم این طرح با عنوان «شهر قرآن» را برداریم.

گفتنی است، دو دوره نخست شهر قرآن هرمزگان در حاجی آباد شمالی‌ترین شهرستان استان و جزیره هرمز یکی از بخش‌های جنوبی استان از ۱۷ تا ۲۰ تیر برگزار شد.

نظر شما