شناسهٔ خبر: 67620336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛ یورو ۲۰۲۴؛

هلند ۱ - ۲ انگلیس/ سه شیر‌ها با پرپر کردن لاله‌های نارنجی فینالیست شدند+ فیلم هلند ۱ - ۲ انگلیس/ سه شیر‌ها با پرپر کردن لاله‌های نارنجی فینالیست شدند+ فیلم

برای دومین دوره متوالی، سه شیرها به دیدار نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافتند.

صاحب‌خبر -

در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴، دو تیم هلند و انگلیس در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند به مصاف همدیگر رفتند که انگلیس موفق شد با نتیجه دو بر یک پیروز و راهی فینال شود.

بازی توسط دو تیم متعادل دنبال می‌شد که دنزل دامفرایس توپ را به سمت محوطه جریمه انگلیس ارسال کرده و با واکنش خط دفاعی دور شد. این توپ در زمین انگلیس به دکلان رایس رسید که پشت به ژاوی سیمونز سعی داشت آن را کنترل کند. هافبک آرسنال در تصاحب این توپ ناکام بود و نتوانست با فشار سیمونز توپ را از آن خود کند. سیمونز جوان توپ را دریافت کرد و چند گام بلند برداشت و در نهایت از پشت محوطه جریمه در شرایط نامتعادل ضربه اش را به سمت دروازه انگلیس زد و توپ وارد دروازه شد تا هواداران هلند در دقیقه ۷ سکو‌های ورزشگاه را به لرزه درآورند.

در دقیقه ۱۶ در پی شوت کین، مدافع هلند، دنزل دومفرایس مرتکب خطایی آشکار روی کاپیتان انگلیس شد. داور مسابقه در ابتدا از اعلام پنالتی خودداری کرد، اما با کمک VAR صحنه را مورد بازبینی قرار داد و در نهایت نقطه پنالتی را به سود انگلیس نشان داد. تصمیمی که عجیب به نظر می‌رسید و احتمالا فشار مطبوعات انگلیسی در روز‌های گذشته نسبت به انتخاب زوایر داور آلمانی بازی نتیجه داده و این پنالتی عجیب را علیه هلند گرفت. هری کین خودش پشت توپ قرار گرفت و با وجود اینکه دروازه بان هلند مسیر توپ را درست تشخیص داد، اما پنالتی کین بسیار خوب و محکم زده شد و بازی به تساوی کشیده شد.

انگلیس بعد از گل تساوی خیلی زود به گل دوم نزدیک بود که فیل فودن ناکام ماند. مهاجم انگلیس با پاس کوبی ماینو بین مدافعان هلند در موقعیت تک به تک قرار گرفت. او موفق شد ضربه پای راست خود را از بین پا‌های فربروخن عبور دهد و به گلزنی نزدیک شود، اما دامفرایس که یک پنالتی داده بود، به سمت دروازه حرکت کرد و موفق شد توپ را روی خط مهار کند.

در ادامه ، هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند و تلاش کردند که گل برتری را به ثمر برسانند. در دقیقه ۲۹ روی یک کرنر برای شاگردان رونالد کومان، ژاوی سیمونز توپ را به روی دروازه ارسال کرد و ضربه سر خطرناک دنزل دامفریز می‌رفت که وارد دروازه شود و حتی به‌نظر می‌رسید پیکفورد هم تسلیم شده است، اما توپ با بدشانسی به تیر افقی برخورد کرد و به اوت رفت.

دو دقیقه بعد انگلیس پاسخ حمله هلند را داد، اما سرنوشت این موقعیت هم به سرنوشت ضربه سر دامفریز دچار شد. پس از پاس بوکایو ساکا در سمت راست به فیل فودن، او با شوتی از راه دور سعی داشت دروازه هلند را تهدید کند، اما ضربه‌اش در کمال بدشانسی به تیر عمودی دروازه خورد و دفع شد تا در تیر دروازه هم دو تیم با هم مساوی شوند.

در نیمه دوم بر عکس نیمه نخست دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار دادند. هلند چند موقعیت نصفه و نیمه داشت و انگلیس هم یک گل آفساید به ثمر رساند. در حالی که بازی با همین نتیجه رو به پایان بود، در دقیقه ۹۰ گل دوم انگلیس توسط اولی واتیکنز که تازه به میدان آمده بود، به ثمر رسید تا سه‌شیر‌ها به فینال یورو صعود کنند. واتکینز با یک چرخش تماشایی و ضربه‌ای استثنایی، فربروخن را مغلوب ساخت.

در نهایت انگلیس با پیروزی دو بر یک حریف اسپانیا در فینال شد و برای دومین دوره متوالی به فینال رسید. دیدار نهایی یکشنبه شب در برلین برگزار می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_19548258"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8775309/19548258?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_19548262"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8775309/19548262?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_19548263"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8775309/19548263?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما