شناسهٔ خبر: 67619594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

درخشش دانش آموزان لنسر شریف در جشنواره نوآوری اختراع روسیه

مخترعان ایرانی با شرکت در جشنواره بین‌المللی نوآوری، اختراع و روسیه زیر نظر سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و یونسکو موفق شد مرحله اول را با حضور ۱۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان با موفقیت پشت سر بگذارد و به عنوان فینالیست به مرحله دوم راه یابد . مخترعان ایرانی با شرکت در جشنواره بین‌المللی نوآوری، اختراع و روسیه زیر نظر سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و یونسکو موفق شد مرحله اول را با حضور ۱۲۰۰ تیم از سرتاسر جهان با موفقیت پشت سر بگذارد و به عنوان فینالیست به مرحله دوم راه یابد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ تاتیانا خپارلاپیوا، در گفتگو و جلسه داوران ادعا کردند که که جشنواره بین‌المللی روسیه در راستای معرفی اختراعات، نوآوری‌ها و استارتاپ‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی «yisf» با حضور ۱۷ کشور از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی، آفریقا، روسیه، ترکیه به‌صورت حضوری و غیر حضوری با حمایت معاونت علمی و پژوهشی روسیه و دو دانشگاه دولتی روسیه برگزار گردید.

 

وی افزود: در این جشنواره طرح‌های نوآورانه از کشور‌های مختلف جهان به منظور انتقال تکنولوژی، تجاری‌سازی، شبکه‌یابی و فروش شرکت داشتند که در ۳ گروه اصلی و قالب ۱۴ کارگروه تخصصی با همکاری ۲۸ داور بین المللی از سرتاسر دنیا مورد داوری قرار رفتند و نفرات برتر هر بخش به مرحله دوم راه یافتند.

مدیر موسسه آموزشی لنسر تهران جناب آقای دانش پژوه، با اشاره به اینکه در اکثرا مسابقات رباتیک داخلی و خارجی تیم اعزام می‌کند، گفت: طی ۳ سال گذشته از بعد کرونا، دانش آموزان و خانواده‌ها متوجه اهمیت برنامه نویسی و ارتباط آن با دنیای آینده شده آند، و هدف ما پرورش دانش آموزان توانمندی است که مهارت لازم برای کسب درآمد از طریق انجام پروژه را داشته باشند لذا تمامی آموز‌های موسسه ما کاربردی و مسأله محور انجام می‌شود، به همین دلیل است اکثرا دانش آموزان لنسر در مسابقات مقام می‌آوردند و این برای ما باعث افتخار است.

اسامی تیم ایرانی شرکت کننده در این دور از جشنواره، عبارتند از: شهاب خداپرست سندی، کوروش خدایاری، سارا خوشدونی فراهانی، محمد حسین جالینوس، یونا خبری، کسری تقی زاده با طرح «پله هوشمند با قابلیت تامین انرژی سیستم».

مرکز نوآوری لنسر از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس می‌باشد که وظیفه هدایت دانش آموزان را در مسابقات جهانی بر عهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما