شناسهٔ خبر: 67619355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام شد

تولید نفت به ۳.۶ میلیون بشکه رسیده است

صاحب‌خبر -

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه صبح دیروز هیأت وزیران، با حضور در جمع اهالی رسانه در حیاط دولت به سؤالات‌ خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه به مرور برخی از این اظهارات می‌پردازیم.
 جواد اوجی، وزیر نفت درباره توصیه‌هایش به دولت جدید گفت: هر 100 هزار بشکه نفتی که به تولید اضافه شود، 2.8 میلیارد دلار سالانه عایدی برای کشور دارد که  این مسئله در این دولت اتفاق افتاد. وی افزود: در 3 سال گذشته در دولت سیزدهم،  تولید نفت از 2 میلیون 200 هزار بشکه در روز به 3 میلیون و 600 هزار بشکه رسید. بنابراین یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از کسری بودجه و کمک به هزینه‌های دولت افزایش تولید و استخراج هرچه بیشتر منابع نفتی کشور است. در همین راستا امیدواریم ریل‌گذاری‌های دولت سیزدهم در دولت جدید نیز استمرار پیدا کند.

بهادری‌جهرمی: آماده ارائه کمک کارشناسی به دولت چهاردهم هستم
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیئت دولت، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، گفت: اگر کمک کارشناسی نیاز باشد، در خدمت دولت خواهم بود. وی تصریح کرد: موفقیت دولت، موفقیت همه مردم و کشور است. رئیس‌جمهور منتخب تأکید داشته است که برنامه‌های مصوب در دوره شهید رئیسی را استمرار می‌دهد و استناد می‌کرد که خیلی از یاران شهید رئیسی در ستاد ما هستند. ما امیدواریم از آن برنامه‌ها استفاده کنند.

وزیر کشور: مسافران اربعین نیاز به اخذ روادید ندارند
احمد وحیدی، وزیر کشور، اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که با وزیر کشور عراق در سفر به ایران داشتیم لغو روادید را تمدید کردیم و برای اربعین برقرار است. وی گفت: قرار است فردا و یا پس‌فردا به‌اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید و مسائل را بررسی کنیم تا امسال هم مراسم اربعین خوبی داشته باشیم.

لطیفی: برنامه‌ای برای تغییر ساعت کاری ادارات نداریم
میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی، هم گفت: برنامه‌ای برای تغییر ساعت کاری ادارات نداریم. وی افزود: شروع ساعت کار اداره‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ است.

وزیر کار: تغییر وضعیت دهک درآمدی به واسطه دریافت وام ازدواج اصلاح می‌شود
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: اگر کسی به واسطۀ دریافت وام ازدواج، دهک درآمدی‌اش تغییر کرده است، می‌تواند اطلاع بدهد تا اصلاح کنیم.

وزیر ارتباطات: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۴ درصد رسیده است
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات بیش از یک دهه در کشور دنبال می‌شود و از ابتدای دولت شاخص‌هایی برای پیشرفت این شبکه مشخص کردیم و به یک سند رسیدیم که معیار ارزیابی پیشرفت این شبکه است. وی افزود: طبق این سند، پیشرفت این شبکه در ابتدای دولت سیزدهم 20 درصد بود و بهمن سال گذشته به 60 درصد و هم‌اکنون به 64 درصد رسیده‌ایم. کار با جدیت دنبال می‌شود و پیشرفت می‌کنیم.

سلاجقه: کانون‌های گرد و غبار در ایران و عراق شناسایی شده است
علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با کشورهای همسایه برای شناسایی کانون‌های گردوغبار، گفت: کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده و هیئت‌های کارشناسی هم مبادله شده است.

قاضی‌زاده هاشمی: به پرونده ۷۰ هزار نفر در بنیاد شهید رسیدگی شد
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: از قبل، مطابق بند (الف) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، باید به پرونده‌های عده‌ای رسیدگی می‌شد که رسیدگی نشده بود و پرونده  ۷۰ هزار نفر رسیدگی و تعیین تکلیف شدند. قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم در بنیاد شهید، پشت نوبتی نداریم، مگر اینکه نیروهای مسلح پرونده‌های جدیدی را ایجاد کنند و برای ما بفرستند.

واکنش شهردار تهران به یک کارزار مجازی
علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: متنی که علیه من در کارزار تنظیم شده، سراسر تهمت است. وی افزود: جمع‌کردن امضا برای عزل شهردار مثل این است که بعد از شرکتِ مردم در انتخابات یک عده برای پس‌گرفتنِ آن آرا، امضا جمع کنند. شهردار تهران تأکید کرد: این اقدام از لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و به لحاظ افکار عمومی مضر است؛ چه بخواهد برای شهرداری باشد، چه دولت و چه هرکس دیگر.

منصوری: محل کار را ترک نکرده‌ام
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، نیز به خبرنگاران گفت: تا زمانی که تکلیف بر گردنمان باشد کار می‌کنیم و مسائلی که در این مورد در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد. وی افزود: متأسفانه برخی اخبار بر پایه صحیح منتشر نمی‌شود. البته دوستان ما از فردای انتخابات اطلاعیه دادند که در محل کار حاضر و انجام‌ وظیفه می‌کنیم.

نظر شما