شناسهٔ خبر: 67619336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیل در کمین جدید فلسطینیان در غزه

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: در حالی که تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای تبادل اسرا در جنگ غزه جریان دارد، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که سه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با بمب‌های زمینی از پیش کار گذاشته شده در محله تل‌الهوا در غرب شهر غزه منفجر کرده است؛ عملیاتی که اسرائیلی‌ها از آن با عنوان حادثه امنیتی سخت نام می‌برند. 
گردان‌های القدس گفته که دیروز نیرو‌های اسرائیلی را که در حال نفوذ به محله تل‌الهوا بودند، با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است که شماری از صهیونیست‌ها در آن کشته شدند. گردان‌های شهید عزالدین القسام نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که پس از انفجار دو بمب ضدنفر در محله تل‌الهوا اعضای یک تیم پیاده نظام صهیونیست را در کمینی کشته و زخمی کرده است. منابع رسانه‌ای عبری با تأیید رخ دادن این عملیات از آن با عنوان یک «حادثه امنیتی بسیار سخت» در نوار غزه یاد کردند. پنج بالگرد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بعد از این حادثه در منطقه فرود آمدند تا مجروحان و کشته شده‌ها را به بیمارستان منتقل کنند. سما نیز از درگیری شدید میان رزمندگان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در محله تل الهوا و شنیده شدن صدای چند انفجار در این محله خبر داده است. 
این عملیات همزمان با تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس رخ داده است؛ روندی که منابع فلسطینی می‌گویند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر آن کارشکنی می‌کند. روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت که نخست‌وزیر این رژیم در ماه‌های گذشته برای جلوگیری از امضای قرارداد تبادل اسرا، به اسم یک منبع سیاسی بیانیه‌های تندی را علیه پیشنهاد‌های ارائه شده در این زمینه منتشر می‌کرد و از وزرایش نیز خواسته بود به شدت از این پیشنهاد‌ها انتقاد کنند. به نوشته هاآرتص، نتانیاهو اطلاعات امنیتی محرمانه‌ای را که در رایزنی با اعضای تیم مذاکره‌کننده ارائه شده بود، افشا کرد. به نوشته این روزنامه عبری، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه‌اش خواست به‌شدت به پیشنهاد‌های ارائه شده برای مذاکرات حمله کنند. در مذاکرات اخیر هم بنیامین نتانیاهو قبل از اینکه مذاکرات غزه از سر گرفته شود، موانع جدیدی را در برابر معامله تبادل اسرا و آتش‌بس قرار داد.

نظر شما