شناسهٔ خبر: 67619324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

با پیگیری سازمان داوطلبان و با کمک خیرین، پول، تجهیزات پزشکی و لوازم منزل به نیازمندان اهدا شد

قدم‌های مثبت داوطلبان هلال‌احمر برای تسکین آلام بشری

صاحب‌خبر -

[شهروند] سازمان داوطلبان هلال‌احمر مثل همیشه با مشارکت خوبی که با خیرین دارد، خوش درخشید. جمعیت هلال‌احمر در ماه‌های اخیر وظایف سنگینی برعهده داشته و اقدامات مؤثری در حوزه تسکین آلام بشری انجام داده است که تحقق آنها با کمک داوطلبان میسر شد. سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همیشه در حوزه‌های مختلف فعال است و جلب مشارکت مردمی و جذب و سازماندهی قابل توجهی انجام داده است. به‌طوریکه در این مدت اخیر به‌خصوص در حوادث مختلف، با مشارکت نهادها و مؤسسات خیریه، منابع خوبی برای کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد. با بهره‌گیری‌ از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه، قدم‌های مثبتی برای تسکین آلام بشری برداشته شد. داوطلبان سرمایه‌های اصلی این سازمان هستند و همیشه در تلاشند تا بتوانند با هم‌افزایی و ‌همدلی در راستای اقدامات بشردوستانه به همنوعان خود خدمات شایسته‌ای ارائه کنند.
صبح دیروز فعالیت‌ها و مشارکت سازمان داوطلبان با خیرین منجر به کمک‌های بسیار زیادی شد. تا جاییکه 46خانواده آسیب‌دیده از سیل، صاحب وسایل ضروری منزل شدند و بیش از 600میلیون تومان نیز برای تامین تجهیزات مراکز جامع توانبخشی، به‌حساب این جمعیت واریز یا تحویل شد.
وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، درخصوص تامین ۵ قلم از کالاهای اساسی و ضروری خانگی برای ۴۶ خانوار آسیب‌دیده از سیلاب گفت: «این سیل ویرانگر ۵ تیرماه جاری در شهرستان‌های سوادکوه و چالوس رخ داد و این کمک توسط بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی صورت گرفت.»

حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان
او با اشاره به خسارت‌های سیلاب ویرانگر ۵ تیرماه امسال در شهرستان‌های سوادکوه و چالوس و رایزنی‌ها و پیگیری‌های این سازمان برای کمک به خانوارهای متاثر از سیلاب، گفت: «در همین راستا ۵ قلم کالای اساسی و ضروری خانگی تامین و به جمعیت هلال‌احمر استان مازندران تحویل شد.»
سلیمی اقلام اهدایی بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی را شامل ۴۶ دستگاه یخچال و فریزر، ۴۶ دستگاه اجاق گاز ۵ شعله، ۴۶ دستگاه ماشین لباسشویی، ۴۶ تخته فرش 6 متری و ۷۵ تخته پتو برشمرد و افزود: «این کالاها با اهتمام معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران، به‌زودی در میان خانواده‌های خسارت‌دیده از سیلاب توزیع خواهد شد.»
وی با قدردانی از بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی به‌عنوان یکی از حامیان شاخص سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه این بنیاد را در تامین ملزومات خانوارهای آسیب‌دیده از سیلاب ۵ تیرماه جاری در شهرستان‌های چالوس و سوادکوه را مصداق بارز «خدمت بی‌منت به انسان‌ها» و در راستای تحقق شعار سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مبنی بر «حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان» توصیف کرد.
همچنین دکتر معین مهدی لموکی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به پیگیری و هماهنگی‌های انجام شده از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی برای کمک به سیل‌زدگان، افزود: «بی‌تردید پاداش این مساعی و مساعدت ارزشمند به مثابه باقیات و صالحات در پیشگاه خدای متعال، کریمانه منظور خواهد شد و اینجانب وظیفه خود می‌دانم از همه داوطلبان نیک‌اندیش و نیک‌سیرت جمعیت هلال‌احمر که پیوسته پیشتاز خدمات داوطلبانه و ترویج فرهنگ ممتاز مهربانی و نوعدوستی هستند، سپاسگزاری کنم.»

کمک ۶ میلیارد ریالی خیرین به هلال‌احمر
همچنین در ادامه وحید سلیمی از یک کمک دیگر خبر داد و گفت: «در راستای تعهدات نشست صمیمی جمعی از خیرین با رئیس جمعیت هلال‌احمر در هتل پرشین پلازای تهران به مناسبت بزرگداشت هفته هلال‌احمر، در مدت زمان اخیر مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای تامین تجهیزات مراکز جامع توانبخشی، بانک امانات تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه، به‌حساب این جمعیت واریز یا تحویل شد.»
رئیس سازمان داوطلبان درخصوص جزئیات این ماجرا گفت: «نشست اردیبهشت ماه سال‌جاری جمعی از خیرین با دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر، با هدف گلریزان و تامین نقدی و غیرنقدی هزینه‌های احداث یا تجهیز مراکز جامع توانبخشی و بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر برگزار شد.»
وحید سلیمی با اشاره به تحقق بخشی از این تعهدات رسمی در قالب تفاهم و موافقتنامه یا اعلام آمادگی شفاهی، گفت: «در هفته‌های اخیر شاهد عملی شدن برخی از این تعهدات در قالب واریز نقدی به حساب‌های جمعیت هلال‌احمر و نیز تحویل کالا به این جمعیت، به ارزش مجموع ۶۱۰ میلیون تومان بوده‌ایم.»
سلیمی در توضیح جزئیات تحقق این تعهدات، گفت: «در راستای تامین تجهیزات موردنیاز مراکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر، آقای پورارشد خیر خوزستانی مبلغ یک میلیارد ریال، گروه صنعتی گلرنگ مبلغ دو میلیارد ریال و جناب آقای آل طعمه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی خود را به‌حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کرده‌اند.»
وی درخصوص کمک‌ها و تعهدات غیرنقدی نیز افزود: «با مشارکت خیرخواهانه و داوطلبانه آقای میرفارسی، ۲۰ عدد ویلچر به ارزش مجموع یک میلیارد ریال برای توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی به جمعیت هلال‌احمر تحویل شد. همچنین آقای هنرور از دیگر خیرین و حامیان هلال‌احمر و مدیرعامل شرکت انرژی، سه دستگاه کولر ۷۰۰ هزار سلولزی به ارزش مجموع ۶۰۰ میلیون ریال و برای استفاده در فعالیت‌های بشردوستانه و خدمات عام‌المنفعه را به سازمان داوطلبان اهدا کرد.»
سلیمی در پایان، ضمن قدردانی از حسُن اعتماد و اهتمام خیرین و حامیان به خدمات اجتماعی و انساندوستانه جمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: «تحقق سایر تعهدات نشست هتل پرشین پلازا در اخبار آینده سازمان داوطلبان اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.»

کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیران به هلال‌احمر

این در حالی است که صبح دیروز دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور نیز از کمک نقدی و غیرنقدی به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان توسط خیران به هلال‌احمر برای توسعه امدادرسانی و افزایش خدمات به مردم خبر داد.
یعقوب سلیمانی در همایش هلال مهربانی که در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، گفت: «خیران مشارکت خوبی با جمعیت هلال‌احمر دارند که به‌دلیل مردمی بودن این مجموعه است. این میزان از کمک‌ها جدا از کمک‌های مربوط به سیل‌زدگان، جنگ‌زدگان غزه و... است که در این دو مورد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.»
او با اشاره به ضرورت توجه به حوزه آموزش‌های امدادی در کشور، تأکید کرد: «حدود ۷هزار خانه هلال در کشور افتتاح شده است و آنها را به‌عنوان یک پایگاه درنظر می‌گیریم تا سبب افزایش تاب‌آوری جامعه در حوادث و بحران‌ها شود.»
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور پس از این همایش درباره ضرورت مشارکت در ساخت پایگاه‌های امدادونجات، گفت: «از آنجا که باید نگاه ویژه‌ای به خراسان شمالی داشته باشیم، تعهد می‌دهیم درصورت ساخت بناهای پایگاه امدادونجات، تجهیزات آن را فراهم کنیم. احداث ساختمان‌های پایگاه‌های امدادونجات از اعتبارات استانداری‌ها در استان است و تامین تجهیزات آن برعهده هلال‌احمر قرار دارد. به همین دلیل تعهد می‌کنیم که درصورت احداث ساختمان‌های موردنیاز در استان، تجهیزات آن را به‌طور کامل تامین کنیم.»
حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور، نیز در این همایش خطاب به امدادگران هلال‌احمر استان، گفت: «به فرموده سیدالشهدا(ع) حاجت‌ها و نیازهای مردم به شما، نعمت‌های الهی است، پس قدر آنها را بدانید و از آنها خسته نشوید. باید در مسیر تمدن‌سازی مبتنی بر آموزه‌های دینی حرکت کنیم، مقابل ظلم و جنایت‌هایی مانند آنچه در غزه رخ می‌دهد، بایستیم و بشریت را به سمت و سوی صلح سوق دهیم.»

نظر شما