شناسهٔ خبر: 67619286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمیدرضا‌شاه‌نظری

فرصت خدمت به مردم را دریابید 

روزنامه جوان

 مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در اولین فعالیت سیاست خارجی خود، پیامی خطاب به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال و اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است.

صاحب‌خبر -

 مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در اولین فعالیت سیاست خارجی خود، پیامی خطاب به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ارسال و اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.» این پیام برای برخی دور از انتظار بود و واکنش‌های منفی برخی از رسانه‌های غربی را نیز در پی داشت. از کاندیدایی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی، خود را ذوب در رهبری معرفی و اعلام کرد که رهبری را کاملاً قبول داشته و مبتنی بر سیاست‌های رهبری به وظایفش در قامت رئیس‌جمهور خواهد پرداخت، ارسال چنین پیامی نباید دور از انتظار باشد و اگر خلاف این بود می‌بایست به صداقت ایشان شک کرد. 
هویت هر کسی در سخنان، رفتار‌ها و کنش‌هایش نمایان می‌شود. تصویری که از آقای پزشکیان توسط خودش در کارزار رقابت‌ها ساخته شد، بهتر از هر چیزی می‌تواند سنجه‌هایی برای ارزیابی نتیجه انتخابات و قضاوت‌های آتی به دست دهد. پزشکیان در جریان رقابت‌ها به کرات از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام یاد و خود را پیرو مرام آن حضرت معرفی کرد و بار‌ها در برابر پرسش‌ها و معرفی برنامه‌ها به کلام امیر مؤمنان تمسک جست. وی بار‌ها به آیات قرآن اشاره کرد، از پایبندی کامل خودش به سیاست‌های کلان نظام و رهنمود‌های رهبری سخن گفت و اجرای برنامه هفتم توسعه را برنامه آتی خود برای کشور عنوان و اعلام کرد که در عرصه سیاست، هرگز دروغ نخواهد گفت و صداقت را سرلوحه کارهایش قرار خواهد داد و در موضوعات مهم ملی تلاش خواهد کرد تا به اجماع ملی برای تصمیمات کلان و همراه کردن عامه مردم برسد. 
آقای پزشکیان از اینکه سفره برخی از مسئولان از مردم جدا شده گلایه و عنوان کرد که سفره من با مردم یکی خواهد بود. اعلام کرد که هیچ کدام از بستگانش از رانت او تاکنون استفاده نکرده‌اند و باز هم استفاده نخواهند کرد. تصاویر منتشره از وضعیت زندگی و منزل وی هم نشان‌دهنده ساده‌زیستی و مشی مردمی ایشان است. نحوه لباس پوشیدن و حتی سخن گفتنش نیز سبب احساس همذات‌پنداری توسط کسانی شد که به او رأی دادند. دکتر پزشکیان درباره توجه به محرومان و عدالت اجتماعی اعلام کرد که «معتقدم در ایران، هیچ انسانی نباید گرسنه سر به بالش بگذارد. طبیعی است نباید به من و آدم‌هایی که ماشین آن‌چنانی سوار می‌شوند یارانه بدهند. باید از این‌ها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.» آقای پزشکیان در مرام سیاسی نیز مکرراً خود را معتقد به اصول معرفی و چندین بار به صراحت اعلام کرد که من یک اصولگرا هستم و اصولگرایی شامل حق و عدالت است. 
با این اوصاف مردم به شخصیتی سیاسی رأی دادند که مشی مردمی و ساده‌زیست دارد، از عدالت و از مرام علی علیه‌السلام دم می‌زند، خود را ذوب در رهبری می‌داند و برنامه خودش را اجرای سیاست‌های رهبری و برنامه کلان نظام معرفی کرده و هدف خود را برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از توسعه فاصله بین فقیر و غنی اعلام کرده است و خود را یک اصولگرا به معنای معتقد به اصول حق و عدالت می‌داند. در واقع مردم به شخصیتی رأی دادند که ویژگی‌های شخصی و برنامه‌ها و سخنانش نزدیکی زیادی به گفتمان انقلابی و مشی رهبران انقلاب اسلامی دارد. 
با این اوصاف از آنجایی که حمایت از مقاومت در منطقه در چارچوب سیاست‌های کلان کشور و انقلاب و تأمین‌کننده منافع ملی و امنیت منطقه‌ای ایران است، پس حمایت قاطع دکتر پزشکیان از آن، اتفاق عجیبی نیست و نشان‌دهنده صداقت رئیس‌جمهور منتخب در عمل به سخنان پیشین‌اش است. امروز اکثریت ملت ایران با این شعار‌ها و ویژگی‌ها به آقای پزشکیان رأی داده و وی را مناسب منصب ریاست‌جمهوری تشخیص داده‌اند. امروز مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور همه ایرانیان است و همه ایرانیان چه آنانی که به وی رأی داده‌اند چه کسانی که به دیگران رأی داده‌اند و چه آنانی که در انتخابات مشارکت نکرده‌اند، منتظر اقدامات رئیس‌جمهور منتخب در چینش کابینه‌ای انقلابی و سالم، برخورد با مفسدین و رانت‌خواران و کمک به برقراری عدالت اجتماعی و جامعه علوی در ایران هستند. رئیس‌جمهور منتخب فرصت زیادی ندارد، فرصت خدمت به مردم هم یک نعمت بزرگ و رزق الهی من‌لایحتسب است که امروز نصیب ایشان شده است. چهار سال به زودی و به سرعت سپری می‌شود و به فرموده علی علیه‌السلام فرصت‌ها، چون ابر‌ها می‌گذرند، پس باید آن‌ها را غنیمت شمرد. امروز ایشان باید به اعتماد مردم پاسخ در خور بدهد و تلاش کند تا با مدیریت برخی قدرت‌طلبان و استفاده از افراد شایسته و اجرای دقیق برنامه‌های بالادستی و عمل به وعده‌ها، رضایت مردم و خدا را به دست آورد. 
ریاست‌جمهوری ملت عظیم ایران، مسئولیت بزرگی است که اسطوره‌هایی، چون شهید رجایی را به خود دیده که درباره مخاطرات این مسئولیت بزرگ گفته بود: «در جهنم، خدا یک جایی دارد که فشار و عذابش مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان (ملت ایران) که آنجا جای من است.» و شخصیت شریف و مردمی‌ای، چون شهید سیدابراهیم رئیسی که برای حل مشکلات مردم شب از روز نمی‌شناخت و جان خود را نیز در همین راه خدمت به مردم داد. آقای رئیس‌جمهور منتخب، شما گام در مسیری گذاشته‌اید که می‌تواند ابدیت شما را در همنشینی با علی علیه‌السلام که به مرامش شیفته هستید، قرار دهد یا خدای نکرده به همان جایی برساند که شهید رجایی معرفی کرد! پس فرصت‌ها را از دست ندهید و نعمت خدمت به مردم رنجدیده ایران را دریابید.

نظر شما