شناسهٔ خبر: 67619164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان: شرکت های دانش بنیان برای موفقیت تجاری سازی کنند

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان زمانی موفق هستند که چرخه تجاری‌سازی دستاوردهایشان را علاوه بر پیگیری‌های مدیران پارک کسب کرده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال از طریق علم و فن آوری در لرستان ضروری و اولویت است.

وی خاطر نشان کرد: سابقه تاسیس پارک علم و فناوری لرستان چندان زیاد نیست اما در مقایسه با سایر پارک‌های کشور نخبه های علمی و جوانان خوبی گرد هم جمع شده‌ و در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی در رشته های الکترونیک، کامپیوتر، شیمی، علوم آزمایشگاه در سطح ملی ارائه می دهند.

وی افزود: برخی از شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند و انتظار می رود صنعتکاران استان برای ارتقای صنعت خود از این پارک بازدید کنند.

شفقت عنوان کرد: لازم است مدیر پارک علم و فناوری استان و معاون اقتصادی استانداری تمهیدات لازم را فراهم کنند تا فناوران این پارک بهتر معرفی و شناخته شوند.

استاندار لرستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در این مجموعه گفت: مشکل توسعه فضا در اختیار استان است اما معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پارک علم و فناوری وزارت علوم مربوط است که در این خصوص مذاکراتی انجام شده و موضوع دنبال می‌شود.

شفقت با بیان اینکه فعالیت پارک علم و فناوری استان را مطلوب می‌دانم افزود: پیشرفت های علمی خوبی در لرستان ایجاد شده و یکی از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری نیز توسعه شرکت‌های دانش بنیان و گسترش پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از محورهای اشتغال کشور و جوانان است بنابراین ایجاد اشتغال از این مسیر یکی از اولویت‌ها است.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری و از طریق تبصره ۱۸ با تامین منابع مالی مورد نیاز و معرفی شرکت‌های دانش بنیان و فناور به صنعتگران از آنها حمایت خواهد شد.

نظر شما