شناسهٔ خبر: 67619116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اذعان زلنسکی به ناکارآمدی تانک‌های «آبرامز» آمریکایی

رئیس جمهور اوکراین در حاشیه اجلاس ناتو اذعان کرد که تصور نمی‌کند تانک‌های «آبرامز» آمریکایی تغییر قابل توجهی را در میدان نبرد به سود کی‌یف ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حاشیه اجلاس ناتو در واشنگتن گفت که انتظار تغییر در جبهه نبرد به سود کی‌یف با تکیه بر ۳۱ تانک آمریکایی «آبرامز» چندان محتمل نیست.

زلنسکی گفت: فکر نمی‌کنم که این تعداد تانک بتواند تغییر در شرایط خط مقدم ایجاد کند.

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده است که سی‌ان‌ان در ماه مه به نقل از تیم‌های تعمیر و نگهداری تانک‌های «ام‌۱ آبرامز» نوشت که استفاده از این زره‌پوش‌ها در میدان نبرد با مشکلات بیشماری روبه‌رو است.

به گفته آنها این تانک ۱۰ میلیون دلاری در مواجهه با تسلیحات پیشرفته همچون پهپادها، قابلیت مقاومت ندارد و در نتیجه نمی‌تواند از پرسنل نظامی مقابل حملات محافظت کند. یکی از اعضای این تیم همچنین گفته است که این تانک‌ها «هدف شماره یک» نیروهای روسیه هستند.

همچنین براساس گزارش‌ها این تانک‌ها به نظر نواقص فنی زیادی دارند. وزارت دفاع روسیه نیز به دفعات از انهدام تانک‌های آبرامز در مناطق عملیات نظامی خبر داده است.

زلنسکی همچنین بر نیاز مبرم اوکراین به جنگنده‌های اف -۱۶ تاکید کرد و گفت: اگر ۱۲۸ جنگنده داشته باشیم، آنگاه در نبرد هوایی با روسیه قابل مقایسه نخواهیم بود. به هر حال، شرایط دشوار است.

متحدان اوکراین تا ماه مه نسبت به تامین حدود ۸۵ فروند اف -۱۶ برای کی‌یف متعهد شدند اما زمان دقیقی برای تحویل آنها مشخص نشده است!

نظر شما