شناسهٔ خبر: 67619068 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

به‌ لطف هوش مصنوعی، خانواده این مرد حتی پس از مرگ می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند

وب‌سایت «Eternos.life» به «مایکل بومر» که به بیماری لاعلاجی مبتلاست، کمک می‌کند هویت دیجیتالی معناداری برای خودش ایجاد کرده تا بتواند بعد از مرگ نیز با این هویت دیجیتال با بازماندگانش ارتباط برقرار کند. شرکت هوش مصنوعی Eternos صدای بومر، شخصیت و خاطراتش را برای ایجاد نسخه دیجیتالی وی ضبط کرده است. تیم مربوطه همه داده‌ها، متون و قابلیت‌های چت را یکپارچه کرده تا خانواده بومر بتوانند بعد از مرگ مایکل با او ارتباط برقرار کنند. بومر می‌گوید: «این فرصت برای من فراهم شده است که بعد از مرگ هم حضور داشته باشم.»

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وب‌سایت «Eternos.life» به «مایکل بومر» که به بیماری لاعلاجی مبتلاست، کمک می‌کند هویت دیجیتالی معناداری برای خودش ایجاد کرده تا بتواند بعد از مرگ نیز با این هویت دیجیتال با بازماندگانش ارتباط برقرار کند.
 
شرکت هوش مصنوعی Eternos صدای بومر، شخصیت و خاطراتش را برای ایجاد نسخه دیجیتالی وی ضبط کرده است. تیم مربوطه همه داده‌ها، متون و قابلیت‌های چت را یکپارچه کرده تا خانواده‌ بومر بتوانند بعد از مرگ مایکل با او ارتباط برقرار کنند. بومر می‌گوید: «این فرصت برای من فراهم شده است که بعد از مرگ هم حضور داشته باشم.»
 
ایجاد نسخه دیجیتالی با هوش مصنوعی
 
پس از دادن حداقل 300 جمله به هوش مصنوعی، این برنامه می‌تواند یاد بگیرد چگونه صدای فرد را تکرار کند. مایکل بومر 150 داستان از زندگی‌اش، به‌ویژه اطلاعات مربوط به ارزش‌ها و درس‌های زندگی، را بازگو کرده است.
 
بومر توضیح می‌دهد که تمام اطلاعات او برای نسخه هوش مصنوعی در پایگاه داده ذخیره می‌شود. اگر کسی سؤالی بکند، هوش مصنوعی قطعاتی از این داده‌ها را از فضای ابری انتخاب کرده و آماده پاسخ‌دادن می‌شود. بنیان‌گذاران این شرکت هوش مصنوعی می‌گویند این سیستم به‌قدری هوشمند است که به ارزش‌هایی که فرد در زندگی داشته هم توجه می‌کنند.
 
بومر می‌گوید همسر و فرزندانش می‌گویند اطلاعاتی که این هوش مصنوعی می‌دهد دقیقاً شبیه رفتارهای خود بومر است. همسر او می‌گوید هوش مصنوعی دقیقاً مانند همسرش عمل می‌کند، حتی می‌تواند مانند همسرش به زبان‌های آلمانی و انگلیسی صحبت کند و ادبیاتی مشابه او داشته باشد.
 
مایکل بومر، طراح نرم‌افزار، اهل برلین است. هنگامی که متوجه شد به بیماری لاعلاجی مبتلا شده، این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد. پیام او توجه «رابرت لوکاسیو»، یکی از بنیان‌گذاران Eternos.life، را جلب کرد. آن‌ها با بومر تماس گرفتند تا کمکش کنند با استفاده از هوش مصنوعی در هویتی دیجیتالی زنده بماند.
 
منبع: دیجیاتو
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما