شناسهٔ خبر: 67618980 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی ۸.۵ میلیون مشترک خانگی

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۳۴ درصد از مشترکان (۸ ونیم میلیون مشترک برق) که مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دادند مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی ادامه داد: امسال با اجرای پویش با انرژی و ارائه جوایز ارزنده از جمله ۳۰۰ خودرو، به مشترکانی که مصارف خود را کاهش دادند نظیر دو سال گذشته پاداش صرفه جویی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که در طرح امسال مشترکانی که مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داده باشند، مشمول دریافت پاداش صرفه جویی می شوند، گفت: براساس پایش نهایی صورت گرفته از ۲۵ میلیون قبوض برق قرائت شده، ۳۴ درصد از مشترکان ( بیش از ۸ و نیم میلیون مشترک برق) تاکنون دربافت مشمول پاداش شده اند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که قرائت قبوض همچنان ادامه دارد، از افزایش مشمولان پاداش صرفه جویی خبر داد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: در این میان قبوض برق ۹۰۰ هزار مشترک که معادل ۱۱ درصد از مشترکان خانگی می شود، کاملا رایگان شده است.

وی مبلغ پاداش اختصاص یافته به مشترکان را نیز ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مشترکان می توانند با تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاد از دور کند کولرهای آبی، ضمن کاهش مصرف برق، مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شوند و در عین حال شانس خود را برای شرکت در مسابقه با انرژی ودریافت میلیون ها جایزه نقدی و غیر نقدی به طور تصاعدی افزایش دهند.

مدیرعامل توانیر افزود: در طرح پاداش صرفه جویی، مبلغ پاداش روی قبوض برق اعمال و از هزینه برق مصرفی مشترکان کاسته می شود و برخی مشترکان قبض رایگان خواهند داشت.

از ابتدای تابستان تا کنون پنج بار رکورد مصرف برق شکسته شده است
وی همچنین گفت: از ابتدای تابستان تاکنون چهار بار رکورد مصرف برق شکسته شده و روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ با عبور از مرز ٧٧ هزار و ۵۰۰ مگاوات این اتفاق برای پنجمین بار رخ داد.

رجبی مشهدی ضمن اشاره به ثبت رکورد جدید در مصرف برق کشور ادامه داد : امروز چهارشنبه بیستم تیر ماه میزان تقاضا برای مصرف برق در کشور از مرز ٧٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات نیز گذشت.

وی درباره گرمای بی سابقه هوا در نخستین ماه تابستان افزود: به همین علت از ابتدای تابستان تاکنون چهار بار رکورد مصرف برق شکسته شده  و امروز با عبور از مرز ٧٧ هزار و ٥٠٠ مگاوات این اتفاق برای پنجمین بار رخ داد.

مدیرعامل توانیر  با بیان این که اوج مصرف برق سال گذشته در همین روز ٧١ هزار و ٣٦٠ مگاوات بود، گفت: امسال با توجه به تداوم گرما این میزان مصرف  افزایش ٨.٦ درصدی مصرف را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که عدد بسیار بزرگی است.

رجبی مشهدی  از مشترکان درخواست کرد: تا با مصرف بهینه برق و انجام راهکارهای ساده به ویژه قرار دادن کولرهای آبی بر روی دور کند و عدم استفاده از وسایل برقی غیرضروری و پرمصرف در ساعات اوج مصرف خادمان خود در صنعت برق کشور را برای تامین برق پایدار یاری کنند.

نظر شما