شناسهٔ خبر: 67618925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

غدیر و عاشورا دو بال پرواز ناگسستنی هستند

سارا اسماعیلی

استاندار مازندران گفت: غدیر و عاشورا دو بال پرواز ناگسستنی هستند که تعظیم شایسته غدیر به حماسه کربلا معنا می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری امروز، ۲۰ تیرماه در پیش‌ اجلاسیه دومین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد با اعلام اینکه خصوصیت غدیر در ولایت است، اظهار کرد: حکومت اسلامی و حاکمیت قرآن در گرو غدیر است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امیرالمومنین (ع) ولایت پذیر بودند، افزود: ساده زیستی و عبادت ایشان یک نظام الگوی حکمرانی را ترسیم کرده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امروزه انعطاف پذیری در احکام را در اجتهاد شیعی به عنوان یک افتخار داریم اما امام علی (ع) در حکومت خود آن را اجرا کردند.

این مسئول با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) بنا به دعوت مردم آمدند و خلافت را پذیرفتند و برای مردم کار می‌کردند، افزود: از جنگ جهانی دوم الگویی درنیامد اما دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ما به عنوان یک الگو معرفی شدند.

نوری با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشور، تصریح کرد: انتخابات دور دوم ریاست جمهوری رشد ۲۴ درصدی نسبت به دور نخست داشت و مشارکت مردم مازندران بی نظیر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی دبیر کنگره بین‌المللی غدیر نیز با اشاره به اینکه این کنگره با مشارکت دانشگاه آزاد واحد ساری و همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه استان برگزار شد، گفت: تمام تمهیدات بهتر از قبل آماده شد و امیدواریم این فراخوان فرهنگ سازی شود.

غدیر و عاشورا دو بال پرواز ناگسستنی هستند

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران اظهار کرد: باید از تاریخ به معنای واقعی درس بگیریم و این سخن قرآن است.

وی بیان کرد: امروزه ۳ جریان وهابیت، سکولاریسم و تشیع افراطی اندیشه‌های نسل نو ما را مورد هدف قرار داده است و آنها دچار بحران معرفتی شدند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: داوری این کنگره اواخر اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و در دهه امامت و ولایت این اجلاسیه به طور رسمی عملی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما