شناسهٔ خبر: 67618847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انقلاب اسلامی نشان داد زن با حفظ حجاب به مرتبه علمی می‌رسد - اکو

اقتصاد ایران: اردستان-امام جمعه کاشان گفت: رویکرد غرب به تعبیر رهبر انقلاب سودجویی و لذت‌جویی از زن است اما انقلاب اسلامی ایران نشان داد زن با حفظ حجاب خود می‌تواند به مرتبه‌های علمی برسد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعید حسینی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای بانو اردستان، اظهار داشت: برای اینکه سلطه کفار بر ایران برچیده شود امام قیام کرد مردم همراهی کردند و انقلاب پیروز شد.

وی افزود: هزینه‌های بسیاری شده اما دستاوردها نیز بسیار بوده و شهدا هزینه‌هایی هستد که باعث شد کافر نظیر آمریکا بر ما مسلط نباشند.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مادران شهدا به تعداد بسیاری هستند، دو مادر دارای ۹ شهید، یک مادر ۸ شهید، یک مادر دارای ۷ شهید و ۳۲ مادر ۵ شهید در راه خدا و انقلاب قدیم کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: ۸۶ مادر ۴ شهید، ۶۳۷ مادر ۳ شهید و هشت‌هزار مادر ۲ شهید تقدیم انقلاب کردند و در بین شهدای ۲۲۶ هزار، ۷ هزار و ۳۰۰ شهید خانم هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ هزار خانم جانباز داریم که ۳ هزار نفر آنان جانبازی بیش از ۲۵ درصد هستند و حدود ۱۷۱ خانم آزاده در کشور وجود دارد همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک خانم در دفاع مقدس د جبهه برای کمک اعزام شدند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در حج خونین سال ۶۶، حدود ۴۰۰ زائر شهید شدند که ۳۲۵ نفر از ایران بودند و از این تعراد ۲۰۳ نفر خانم بودند و در اصفهان طلبه شهیده خانم وجود دارد.

حسینی تاکید کرد: برای تحقق آیه قرآن مبنی بر مسلط نشدن کفار بر اسلام شهدای بسیاری تقدیم شده‌اند، در برابر ظالم باید قوی باشیم و قهرمان کسانی هستند که کشور را از ذلت زمان شاه نجات دادند.

وی اضافه کرد: اکنون در بین تمام کشورهای دنیا باسواد ترین زنان از ایران هستند که این ما را از ضعف به قوت رسانده است همچنین حدود ۶۰ هزار پزشک عمومی خانم داریم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: ۲۶ درصد مدیران دولتی خانم‌ها هستند و ۴۲ درصد خانم‌ها نیز کارمند هستند همچنین خانم‌های مدال‌آور بسیاری در المپیک‌ها داریم.

حسینی تاکید کرد: رویکرد غرب به تعبیر رهبر انقلاب سودجویی و لذت‌جویی از زن است اما انقلاب اسلامی ایران نشان داد زن با حفظ حجاب خود می‌تواند به مرتبه‌های علمی برسد.

نظر شما