شناسهٔ خبر: 67618643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

بیانیه جبهه اصلاحات خطاب به پزشکیان - مردم سالاری آنلاين

جبهه اصلاحات در بیانیه ای تاکید کرد: انتظار است که رئیس‌جمهور منتخب، ضمن پایبندی به سمت و سوی درخواست ‌شده از سوی اکثریت رأی‌دهندگان و تعهد به وعده‌های انتخاباتی، عنایت جدی به صدای 50 درصد خاموش جامعه داشته باشد.

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین ، جبهه اصلاحات ایران در پی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره‌ ریاست‌ جمهوری بیانیه ای منتشر و وعده ها و سخنان او پیش از انتخابات را یادآوری کرده است.

بنابر روایت ایلنا، بیانیه جبهه اصلاحات ایران به این شرح است:

به نام خدا

گمان مبر که به پایان رسید کار مغان

هزار بادهٔ ناخورده در رگ تاک است

در روزهای اخیر کشور ما شاهد برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بود که نتیجه‌ آن، سمت و سوی قوه‌ اجرایی کشور را با رأی معنادار ملت تغییر داده است.

جبهه‌ اصلاحات ایران، در طول پنجاه روز گذشته و از لحظه‌ آغاز فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور جدید، ضمن رصد و پایش شرایط کشور، با اتکا به خردجمعی و سازوکارهای دموکراتیک درونی و با نظرداشت معیارهایی چون پاک‌دستی، توانمندی، باورمندی به اهداف جریان اصلاحات و پیشینه درخشان اجرایی و سیاسی، نامزدان محترم ریاست‌جمهوری را مورد ارزیابی قرار داده، پس از ردصلاحیت غیرقابل توجیه دو تن از نامزدهای اختصاصی خود، از تنها نامزد باقی‌مانده، یعنی جناب دکتر مسعود پزشکیان اعلام حمایت نمود.

احزاب عضو این جبهه تمام توان خود را برای کمک و همراهی به ستاد انتخاباتی ایشان به کار گرفت. راهبری سیاستمدار مصلح ایران جناب آقای سیدمحمد خاتمی و پشتیبانی صدها شخصیت برجسته از جمله محصور عزیز آقای کروبی و جامعه‌ نخبگان و ده‌ها حزب و تشکل سیاسی و صنفی و اقلیت‌های مختلف قومی، زبانی و مذهبی کشور، در تکمیل اقدام جبهه‌ اصلاحات، دست به دست هم داد تا با حضور قریب به پنجاه درصد از واجدان شرایط و کسب آرای قابل قبول، جناب دکتر پزشکیان، پیروز عرصه‌ نفس‌گیر رقابت در انتخابات باشد.

جبهه اصلاحات ایران ضمن تبریک این پیروزی به رئیس‌جمهور منتخب، جناب آقای دکتر پزشکیان و یکایک حامیان و دوست‌داران و هم‌باوران ایشان و قدردانی از همه‌ دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، تصریح می‌دارد که در این انتخابات، آنچه به زبان رأی اکثریت مشارکت‌کنندگان بیان و درخواست شده است نوع نگرش اصلاح‌جویانه و وعده‌هایی است که توانست با ایجاد تمایز روشن با راه و رسم کشورداری در سه سال گذشته، مردم را به انتخاب شخصیتی صادق و دردآشنا که عزم بر تغییر مسیر نادرست حکمرانی دارد، سوق دهد. در این میان اما نیمی از شهروندان واجد حق رأی همچنان از شرکت در انتخابات خودداری کردند، که درصد بسیاری از آنها از روی ناامیدی از هرگونه تحول مؤثر اصلاحی یا به قصد بیان اعتراض به شرایط حاکم بر کشور چنین کنشی را برگزیده‌اند.

بنابراین انتظار است که رئیس‌جمهور منتخب، ضمن پایبندی به سمت و سوی درخواست ‌شده از سوی اکثریت رأی‌دهندگان و تعهد به وعده‌های انتخاباتی، عنایت جدی به صدای پنجاه درصد خاموش جامعه و رفع ناامیدی‌ها و دلسردی‌های ایشان را در اولویت‌های نخست خویش قرار دهد. البته این مهم میسر نخواهد بود مگر با گزینش و چینش کابینه، معاونان، استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی کاردان، ضد فساد، باانگیزه، جوان، پرنشاط و باورمندی که منعکس‌کننده‌ درخواست های همه ایرانیان اعم از زنان که به عنوان نیمی از سرمایه انسانی کشور از انواع تبعیض ها رنج می برند تا اقوام و اقلیت های مذهبی و شهروندانی که حقوقشان نقض می شود، باشد.

جبهه اصلاحات ایران ضمن تاکید بر راهبرد عدالت جنسیتی و حضور حداقل سی درصدی زنان در کابینه، ابراز امیدواری می کند که به‌یاری حق، روزبه‌روز سرمایه‌ اجتماعی رئیس‌جمهور منتخب و اندیشه‌ اصلاحی تعالی یافته، افق‌های بهروزی و نیک‌بختیِ ایرانیان از مسیر دولت جناب دکتر مسعود پزشکیان دوباره سر برآورد.

جبهه‌ اصلاحات‌ایران

نظر شما