شناسهٔ خبر: 67618007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پسماندهای عفونی بی‌خطرسازی می‌شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمامی پسماندهای بیمارستانی و عفونی در استان اردبیل با دستگاه‌های پیشرفته بی‌خطرساز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت مدیریت پسماند پزشکی در استان اردبیل، اظهار کرد: این استان پیشگام و موفق در مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی بوده و گام‌های جدی را در بی خطرسازی این حوزه برداشته است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ و با ورود یک شرکت خصوصی بعد از صدور مجوز زیست محیطی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی به غیر از بیمارستان‌ها آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز دومین شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کرده و جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی را آغاز کرده است.

قاسم‌پور افزود: تاکید ما بر مجهز شدن بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در استان به دستگاه‌های بی خطرسازی پسماندهای عفونی به ویژه اتوکلاو و هیدروکلاو بوده که در مجموعه‌های بیمارستانی این تجهیزات به‌کارگیری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در موارد ضروری از جمله خرابی دستگاه‌ها و یا شرایط خاص این شرکت‌ها نسبت به پوشش و بی خطرسازی پسماندهای عمومی مراکز بیمارستانی اقدام می‌کنند.

قاسم‌پور اضافه کرد: نقل و انتقال و حمل پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده شرکت‌های طرف قرارداد از طریق عقد قرارداد با شهرداری و به همت خودروهای حمل زباله شهرداری انجام و به محل دفن زباله شهری منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: این پسماندها در سلول‌های جداگانه و با نظر گرفتن تمهیدات بهداشتی دفن می‌شوند.

قاسم‌پور در ادامه سخنان خود یادآور شد: پسماندهای شیمیایی و دارویی مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز به همت یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه جمع‌آوری شده و پس از اخذ مجوز نقل و انتقال پسماند، در سامانه جامع محیط زیست انتقال پسماندهای شیمیایی و دارویی به مراکز مجاز دفن این پسماندها را در سایر استان‌ها را شاهد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل مشکل خاصی را در این زمینه نداریم و تلاش بر این بوده تا فرآیند بی خطرسازی در دفع پسماندهای بیمارستانی و عفونی با دقت و مراقبت لازم انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما