شناسهٔ خبر: 67617939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته معیشتی ۱ میلیونی بین ۹۰۰۰ خانواده نیارمند بوشهری توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در قالب طرح اطعام و احسان حسینی ۹ هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته ۱ میلیون تومان از طریق خیرین و مراکز نیکوکاری تامین و در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، عباس روشن امروز_ چهارشنبه بیستم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با آغاز ماه محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و محرم درابعاد گوناگون با برنامه‌های مختلف تدوین شده است.

وی اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ماه محرم و صفر را یکی از برنامه‌های کمیته امداد اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف کمک و ارتقا وضعیت معیشت نیازمندان اجرا شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از همکاری گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، ائمه جمعه و جماعت، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، موکب‌داران و خیران در اجرا طرح اطعام و احسان حسینی خبر داد.

روشن بیان کرد: راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه حسینی به یاد ۷۲ تن از شهدای کربلا در فرایند طرح اطعام و احسان حسینی با محوریت مراکز نیکوکاری در استان انجام شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و دیگر نیازمندان استان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، بهره جستن از فضیلت‌های این ماه و فرهنگ حسینی را مایه اقتدار دانست و بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح اطعام و احسان حسینی ۹ هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته ۱ میلیون تومان از طریق خیرین و مراکز نیکوکاری تأمین و در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شود.

روشن از اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در ایام محرم و صفر خبر داد و تصریح کرد: قرار است ماه محرم و صفر ۳ هزار نفر حامی برای فرزندان یتیم و محسنین استان بوشهر جذب شود.

وی ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را از جمله اهداف برجسته طرح اطعام و احسان حسینی دانست و خاطر نشان کرد: کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در مکان‌های عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر به مشارکت خیران و نیکوکاران در این طرح اشاره کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران محترم می‌توانند از طریق شماره گیری کد آنی پرداخت (ussd) به شماره #۱*۰۷۷*۸۸۷۷* و یا شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ به نام کمیته امداد مساعدت‌های خود را پرداخت نمایند و یا با مراجعه به دفاتر ۱۹ گانه کمیته امداد در هر شهرستان و ۱۶۷ مرکز نیکوکاری در سراسر استان نذورات و کمک‌های غیر نقدی (کالایی) خود را هدیه کنند.

منبع: فارس

نظر شما