شناسهٔ خبر: 67617825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله:

توقف جنگ علیه غزه تنها راه توقف جنگ در جبهه شمال است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت جنبش حماس به نیابت از خود و گروه‌های فلسطینی و کل محور مقاومت مذاکره می‌کند و ما به آنچه این جنبش رضایت دهد، راضی هستیم.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه) در پی شهادت «محمد نعمه ناصر» یکی از فرماندهان ارشد این جنبش که اخیرا در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسید، سخنرانی کرد

دبیرکل حزب‌الله ابتدا به خانواده‌های افرادی که طی هفته‌های گذشته در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، تبریک و تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود شهدای عملیات «طوفان الاقصی» از جمله عالی‌ترین مصادیق جانفشانی و شهادت در راه خدا هستند، چراکه آن‌ها در نبرد حق علیه باطل مبارزه کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «من در مراسم فرماندهان شهید سخنرانی می‌کنم  و ای کاش می‌توانستم در مراسم تمام شهدا بتوانم سخنرانی کنم. امیدوارم بتوانم سال‌های عمرم را در راه خانه‌ها و در میان خانواده‌های آن‌ها سپری کنم؛ اما متأسفانه به دلایل متعدد این امر امکان‌‌پذیر نیست.»

سید حسن نصرالله اظهار داشت عملیات‌های ما دشمن را در جبهه شمال مشغول کرده و عملاً هزار نظامی اسرائیلی مجبور به ماندن در آنجا شده‌اند.

نصرالله گفت هدف جبهه پشتیبانی لبنان خسته کردن دشمن و گرفتن هرگونه فرصت از آن برای یکسره کردن نبرد در غزه به نفع مقاومت است. 

وی همچنین اظهار داشت  ضربات به دشمن در غزه و شمال فلسطین اشغالی بحرانی اجتماعی را برای دشمن به بار آورده که نیازمند جذب نیروهای بیشتر است. 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد  طرف‌های بین‌المللی دریافتند که توقف درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی مرتبط با توقف جنگ علیه غزه خواهد بود. 

سید حسن نصرالله اظهار داشت  تنها راه توقف جنگ و درگیری‌ها در جبهه شمال توقف جنگ در غزه است. 

نصرالله اشاره کرد دشمن تلفات خود در مرزهای شمالی را مخفی نگه می‌دارد و این جبهه به تحقق اهداف خود ادامه می‌دهد. 

وی اظهار داشت  ما در برابر نسل جدیدی از سران جنایتکار اسرائیلی قرار داریم که آماده هستند در راه ماندن خود در قدرت همه چیز را فدا کنند.

نصرالله گفت دشمن صهیونیستی پس از ۱۰ ماه جنگ جز شکست دستاوردی نداشته است. 

وی بار دیگر تاکید کرد هر آنچه که حماس بپذیرد دیگر جبهه‌های مقاومت نیز آن را خواهند پذیرفت. 

سید حسن نصرالله تاکید کرد که نتانیاهو نمی‌داند چه می‌گوید و اصرار او بر حمله زمینی به رفح اقرار به شکست و عدم تحقق پیروزی در این جنگ است.

دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد که دشمن صهیونیستی چند تیپ از نیروهای خود را با پشتیبانی جنگنده‌هایش وارد رفح کرد و گفت جنگ در رفح را ۳ الی ۴ هفته به پایان می‌رساند اما شکست خورد. 

سید حسن نصرالله اظهار داشت که هر روز از طریق فایل‌های ویدیویی مقاومت، شاهد انهدام و آتش گرفتن تانک‌های اسرائیلی در نوار غزه هستیم.

وی بار دیگر تاکید کرد که در صورت توقف جنگ علیه غزه ما هم حملات به شمال فلسطین اشغالی را متوقف خواهیم کرد. 

نصرالله گفت اگر نتانیاهو بر ادامه جنگ اصرار داشته باشد، "اسرائیل" را به سمت ویرانی پیش خواهد برد.

نظر شما